וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר העביר אתמול בישיבת הממשלה הצעה להקפאת הבנייה באזור המרכז בכדי לסייע לפריפריה

רותם סלע

25.8.2008 / 17:57

שמוליק ריפמן: הממשלה צריכה להתמקד קודם כל בלא להפריע; לא צריכים להקפיא בנייה אלא לצמצם



בלהט ישיבת התקציב עברה אתמול תוכנית להקפאת שינויי ייעוד הקרקעות במרכז הארץ בין השנים 2012-2009. היוזמה היא חלק מתוכנית רחבה יותר בה מעוניין האוצר, שמטרתה לסייע לפריפריה על ידי הסטת משאבים מהרשויות והעיריות החזקות במרכז לחלשות.



ביוזמה המוצעת יונחו הגופים הבירוקרטיים הרלוונטיים שלא לאשר או לעסוק בכל בקשה לשינוי ייעוד קרקע באזור המרכז. המשמעות של צעד זה היא למעשה הקפאה, לפחות חלקית, של הבנייה באיזור המרכז, שצפויה לגרום לעליית מחירי הדיור ואף לגידול באבטלה במחוז המרכז.



ההיגיון המונח בבסיס התוכנית הוא כי בעקבות עליות המחירים ינהרו תושבי המרכז על שכיריהם ויזמיהם לפריפריה ויביאו לפריחה כלכלית לה זקוק אזור זה, ויפריחו את השממה. שמוליק ריפמן, ראש מועצת רמת הנגב ויו"ר המועצות האזוריות, מבין את הרציונל: "ישנה תוכנית שנקראת 2020 בה נקבעו אחוזי הבנייה ל-12 השנים הבאות. כיום אנו מצויים בניצול של 95% מאחוזי הבנייה במרכז, כשבמקומות כמו ראשון לציון מדובר ב-110%". עם זאת, הוא אינו נותן ליוזמה הספציפית הרבה סיכוי. "לא צריכים להקפיא אלא לצמצם, אולי בדרך זו נצליח למתוח את המדינה עד כרמיאל בצפון ובאר שבע בדרום. אחרי הכל, המציאות חזקה יותר ממסמך זה או אחר, מה שצריך בסופו של דבר להיבנות - ייבנה".



ריפמן, שנפגש היום עם שר הביטחון אהוד ברק על רקע בניית עיר הבה"דים, טען בפניו כי הבעייה בסופו של דבר היא לא הדברים שהממשלה עושה, אלא הדברים שאינה עושה. "שהמדינה תפריע פחות ותעזור איפה שצריך. לממשלות יש נטייה להגיד שהן עוזרות, אך בפועל הן מפריעות - אתה שומע מצד אחד על פיתוח הנגב ומצד שני אתה נתקל בבירוקרטיה", אומר ריפמן, שהמועצה המקומית שלו המצויה עמוק בפריפריה היא אחת מהמטרות של התוכנית המוצעת. ריפמן סבור כי הבעייה בסופו של דבר קשורה בבירוקרטיה של מינהל מקרקעי ישראל "מי שמנסה להקים בית באזור רמת הנגב עובר שבעה מדורי גיהנום", מסכם ריפמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully