וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי יהודאי: הנגיד לא היה צריך להעלות הריבית

יובל מעוז

25.8.2008 / 19:07

יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים: הבנק צריך להוביל את הדולר לשער של 4 שקלים



"לצערנו בנק ישראל העלה את הריבית במשק", אמר אורי יהודאי, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברת פרוטרום בהתייחס להחלטת בנק ישראל הערב להעלות את הריבית ב-0.25% ל-4.25%.



"אם לפני כמה חודשים אמרנו שאנו צופים האטה בצמיחה, אנחנו רואים בנתונים האחרונים כי ההשפעות של הכלכלה העולמית וגם שער החליפין כבר פוגעים בייצוא ובתעשייה. החיבור בין טיפול בצמיחה שתשפר את המצב הכלכלי לבין אינפלציה שנמצאת במגמת כללית של ירידה - טענה שגם הנגיד תומך בה בטווח הארוך - רק תוביל את הטיפול במשק בטווח הארוך ליותר יקר".



"הנגיד לא היה צריך להעלות את הריבית. הוא נקט בצעדים חשובים מאוד: הוא היה היחיד שטיפל בשער הדולר כשביצע פעולות פרו-אקטיוויות ברכישת מט"ח. בלי פעילות נחושה אנחנו עלולים לראות את עצמנו עם דולר בשער של 3.3 שיהיה יותר בעייתי לייצוא ולצמיחה של המשק", אומר יהודאי.



"בכדי לטפל במשבר על הממשלה לשמור על הוצאות במסגרת התקציב ולנקוט בפעולות בשילוב עם בנק ישראל כדי לוודא ששער הדולר מול השקל יהיה בסביבות 4 שקלים, שזה השער הריאלי לדולר".



יהודאי טוען כי האינפלציה היא חיצונית ברובה: "האינפלציה החלה בעליית מחירי האנרגיה ומחירי הסחורות. אנחנו רואים התחלה של ירידה משמעותית במחירי האנרגיה וראינו מגמה דומה במחירי הסחורות. הגלישה להאטה תוביל להקטנת הלחצים האינפלציוניים ומחירים ירדו בגלל קיטון בביקושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully