וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי-טפחות: בשל הנסיגה הצפויה באינפלציה והמשך ההאטה - הריבית תשאר ללא שינוי חודשים ארוכים קדימה

טל לוי

25.8.2008 / 19:27

רונן מנחם: בנק ישראל יכול היה להותיר את הריבית ללא שינוי אך בחר לגלות זהירות



אנו מעריכים כי הנסיגה באינפלציה וההאטה בתוצר יימשכו, ואף יתגברו בחודשים הבאים, ולכן הריבית תישאר ללא שינוי חודשים ארוכים קדימה. בנק ישראל נותן לכך רמז נוסף בהטעימו כי ימשיך לתמוך במכלול המטרות של המדיניות המקרו-כלכלית, במיוחד בעידוד התעסוקה והצמיחה", כך כותב מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה, בנק המזרחי-טפחות, רונן מנחם, בתגובה להחלטת בנק ישראל להעלות את הריבית במשק ב-0.25% ל-4.25%.



אמנם, האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה ב-4.8%, אולם מנחם מזכיר כי הירידות במחירי הסחורות והאנרגיה נמשכו ואף התגברו, וכי נתוני המשק מצדם הצביעו על האטה - התוצר גדל ב-4.2% בלבד ברבעון השני וחוץ מהייצוא ירדו כל מרכיביו. בצד אלה, משרד האוצר הצליח לכפות על הממשלה משמעת תקציבית ומסגרת התקציב אושרה ללא פריצה של ממש. בארה"ב רמז ברננקי כי הריבית תישאר ללא שינוי בחודשים הבאים.



"לנוכח כל אלה" כותב מנחם "ניתן היה להערכתנו להסתפק הפעם בהותרת הריבית על כנה. אך הנגיד העדיף לגלות זהירות להמתין ולהיווכח האם הירידה במחירי הנפט והסחורות תימשך. כמו כן, הוא תלה את הירידה בציפיות האינפלציה בכך שהציבור העריך כי הריבית אכן תעלה. מדבריו עולה, כי לו לא היה מעלה את הריבית, היו ציפיות האינפלציה עולות שנית. טענה ייחודית זו לא תוכל להתברר כעת. אשר לנושא ההאטה במשק, נראה כי בנק ישראל לא נתן לכך משקל רב בשיקוליו.



כעת מעריכים בבנק המזרחי כי במבט קדימה, תכנס האינפלציה ליעד יציבות המחירים (1%-3%) ותגיע לקצב של 2.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully