וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי שרון, מנכ"ל אלומות: החלטת הריבית יוצרת אטרקטיוויות מוגברת לאפיקים השקליים

רותם סלע

25.8.2008 / 19:35

אמיר איל, מנכ"ל אינפיניטי: רווחי כי"ל תרמו לבדם 1% לצמיחת התוצר; מצבה של רוב התעשייה רגיש



החלטת הנגיד על העלאת ריבית של 0.25% לא מפתיעה את שי שרון, מנכ"ל אלומות בית השקעות, "הנגיד לא הפתיע בהחלטת הריבית" והוסיף עם זאת כי לאור ההחלטה על עליית הריבית,"צפויה התחזקות באפיקים השקליים ופגיעה באפיקים צמודים הקצרים".



שרון רואה כיצד צעד זה של פישר מוביל לתזוזות בשוק המט"ח, וסבור כמו גורמים אחרים בשוק כי האינפלציה אינה הפריט היחיד באג'נדה של פישר, "בנק ישראל פועל בכיוונים מנוגדים אני מעריך כי אנו צפויים לראות במקביל ירידה נוספת בשער הדולר היציג, שעה שבנק ישראל פועל משני כיוונים מנוגדים. מצד אחד, נלחם במיתון על ידי התערבות בשער המט"ח. מצד שני, נלחם באינפלציה ונמנע מהעלאת מחירים - מה שברור", מבטיח שרון, "חיי הספקולנטים במט"ח קשים היום הרבה יותר".



אמיר איל: רווחי כימיקלים לישראל תרמו לבדם 1% לצמיחת התוצר; מצבה של רוב התעשייה רגיש



"זאת אחת מהעלאות הריבית הצפויות ביותר שהיו", פותח אמיר איל מנכ"ל אינפיניטי, "בקביעת הריבית הנגיד מסתכל קדימה ורואה שמדד אוגוסט צפוי להיות יחסית גבוה, כשהערכות מדברות על כ-0.5%", אומר איל ומוסיף, "כרגע מדברים על אינפלציה שנתית של 4.5% בשנת 2008 וזה משמעותית מעל היעד של הממשלה".



הסיבה כי פישר לא מעלה את הריבית היא כי הוא חושש ממיתון, טוען איל, "על פניו נראה כי המצב במשק טוב אך למעשה אנו תלויים בשניים שלושה קטרים בעלי הצלחה פנומנלית שגורמת לנתונים הלאומיים להיראות הרבה יותר טוב", זה סוג של בלוף, סובר איל כיוון שמצבה של כלל התעשייה רגיש יותר, "הגידול ברווחים של כימיקלים לישראל תורם בפני עצמו כ-1% לצמיחת התמ"ג. אנחנו רואים צמיחה יפה אך למעשה המציאות היא אחרת".



איל סובר כי פישר מודע לאינפלציה הגבוהה הצפויה השנה אך בוחר שלא להעלות במהירות את יעד האינפלציה כיוון שהוא דואג לכלכלה,"פישר רואה את מצבו של המשק מעבר לנתונים המוטים של החשבונאות הלאומית המוטים מעלה עבור שאר החברות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully