וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל שראל: האינפלציה בשנת 2008 צפויה לזנק ל-6%; הנגיד יאלץ להמשיך להעלות את הריבית

רותם סלע

25.8.2008 / 19:45

לטענת שראל מעידה הודעת בנק ישראל הצמודה לריבית כי הבנק איננו צופה את העלאת הריבית שתתרחש עליו



מיכאל שראל, הכלכלן הראשי של הראל, יכול כעת להגיד "אמרנו לכם". מי שצפה עוד במרץ כי הנגיד ייאלץ לחזור ולהעלות את הריבית, וראה את האינפלציה מרימה את ראשה לפני כולם - רואה את האינפלציה רצה ב-6% ב-2008 ומזהיר, "הנגיד צפוי להמשיך להעלות את הריבית".



"ההודעה יותר מעניינת ומפורטת מבדרך כלל, היא מבהירה בצורה מפורשת ביותר כי לא צפויות העלאות ריבית בחודשים הקרובים", כותב שראל בתגובה להחלטת הנגיד. שראל מדגיש כי בהודעת הריבית בנק ישראל מציג שני מודלים שונים להערכת הצורך בהעלאת ריבית. "משום מה", אומר שראל, "בוחרים בבנק להציג בפנינו, כי מתוך שני המודלים בהם הם משתמשים, מצביע מודל אחד על חוסר הצורך בהעלאת ריבית כזו".



שראל מציין כי לתפיסתו, "גילוי דעת זה של הבנק חושף כי הוא לא צופה את הצורך בהעלאות ריבית בקרוב". שראל לא מסכים עם ההנחות עליהן נשען בנק ישראל, ואומר כי "עליות המחירים בחודשים הקרובים יהיו גבוהות מהצפוי, ויאלצו את בנק ישראל לחזור ולהעלות את הריבית פעם נוספת". עד סוף השנה רואה שראל את הריבית עולה ברבע אחוז נוסף. שראל צופה כי האינפלציה תרים את ראשה עוד השנה ו"צפויה להסתכם ב-2008 ב-5.5%-6%".



הציפיות של שראל, הגבוהות בהרבה מאלו הרווחות בשוק, נובעות בין השאר מהערכותיו כי מחירי הדיור ימשיכו לעלות מעל לתוואי הרגיל של עליית המדד. "עוד בסוף יוני הערכנו בהראל כי מדד מחירי הדיור צפוי להיות הסוס השחור של האינפלציה, ולהוביל להפתעות בדמות מדדים גבוהים מהצפוי, והמדדים האחרונים מצביעים על כך", אומר שראל.



שראל מסכם כי "למעשה, בחודש מרץ - לאחר שתי הורדות ריבית רצופות בחודשים עוקבים שהסתכמו בכ-1%, הערכנו כי הנגיד ייאלץ לשוב ולהעלות ריבית, כפי שהוא צפוי להאלץ גם כעת". שראל מדגיש כי בעתיד הקרוב צפויות העלאות הריבית להיות מתונות יותר לאור זאת שהנגיד העלה כבר את הריבית בכ-1%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully