וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה ננעלה בירידות שערים בהובלת מגזר הפיננסים; פאריס ירדה ב-1%, פרנקפורט איבדה -0.7%

אשר שכטר

25.8.2008 / 19:52

רויטרס דיווחה כי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) חתכה את תחזית הצמיחה של גוש היורו לשנת 2008 ל-1.4%



בורסות אירופה ננעלו היום בירידות שערים בהובלת מגזר הפיננסים, בעקבות החששות כי משבר האשראי העולמי רחוק מלהסתיים ועל רקע חששות כי ההאטה הכלכלית באירופה תחריף, לאחר שקרן המטבע הבינלאומית (IMF) חתכה את תחזית הצמיחה של האזור. בורסת פאריס ירדה ב-1%, פרנקפורט איבדה 0.7%. בורסת לונדון הייתה סגורה לרגל חג.



הבנק המרכזי של דנמרק חשף ביום ראשון תכנית בסך 4.5 מיליארד קרונות (780 מיליון דולר) להלאמת בנק רוסקילדה (Roskilde), לאחר שהבנק נקלע לקשיי נזילות ולא הצליח לגייס הון ממשקיעים פרטיים בעקבות משבר האשראי העולמי וחשיפתו לשוק ההלוואות לרכישת נדל"ן.



בהודעת הבנק המרכזי של דנמרק נאמר כי חילוץ רוסקילדה, הבנק השמיני בגודלו בדנמרק לפי שווי שוק, התבצע משום שקשיי הנזילות של הבנק "היוו איום חמור ביותר על יציבותה הכלכלית של המדינה". רוסקילדה, המחזיק ב-24 סניפים ו-100 אלף לקוחות, הוא הבנק השני בדנמרק שנאלץ להעמיד עצמו למכירה בעקבות משבר האשראי.



סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום כי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) חתכה את תחזית הצמיחה של גוש היורו לשנת 2008 מ-1.7% ל-1.4% והורידה את תחזית הצמיחה של האזור ב-2009 מ-1.2% ל-0.9%, בעקבות הורדת תחזית הצמיחה הגלובלית של הקרן ל-2008 ל-3.9%.



מניית UBS ירדה היום ב-0.3%. מניית ING ירדה ב-0.9%. מניית נטיקסיס, הבנק השלישי בגודלו בצרפת, נפלה ב-4.1%.



ירידות נרשמו גם במניותיהן של חברות הבנייה בעקבות ההאטה הצפויה באירופה. מניית וינצ'י, חברת הבנייה הגדולה בעולם, ירדה ב-1.5%. מניית חברת הבנייה הגרמנית בילפינגר ברגר נפלה ב-3.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully