וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות משבר האשראי: הבנק המרכזי של דנמרק הלאים את אחד הבנקים הגדולים במדינה שנקלע לקשיי נזילות

סוכנויות הידיעות

25.8.2008 / 20:12

רוסקילדה, הבנק השמיני בגודלו בדנמרק לפי שווי שוק, נקלע לקשיי נזילות בשל חשיפתו לשוק הנדל"ן



הבנק המרכזי של דנמרק חשף תוכנית בסך 4.5 מיליארד קרונות (780 מיליון דולר) להלאמת הבנק הדני רוסקילדה (Roskilde), לאחר שהבנק נקלע לקשיי נזילות ולא הצליח לגייס הון ממשקיעים פרטיים בעקבות משבר האשראי העולמי וחשיפתו לשוק ההלוואות לרכישת נדל"ן.



בהודעת הבנק המרכזי של דנמרק נאמר כי חילוץ רוסקילדה, הבנק השמיני בגודלו בדנמרק לפי שווי שוק, התבצע בשל ההשלכות החמורות של קריסתו האפשרית על המערכת הפיננסית במדינה. קשיי הנזילות של הבנק "היוו איום חמור ביותר על יציבותה הכלכלית של דנמרק", נאמר בהודעת הבנק המרכזי.



רוסקילדה, המחזיק ב-24 סניפים ו-100 אלף לקוחות, הוא הבנק השני בדנמרק שנאלץ להעמיד עצמו למכירה בעקבות משבר האשראי לאחר שבנק טרלבורג (Trelleborg) נאלץ למכור עצמו לבנק הדני סידבנק מוקדם יותר השנה.



ביולי הזרים הבנק המרכזי של דנמרק מימון חירום בסך 750 מיליון קרונות לרוסקילדה, שנאלץ להעמיד את עצמו למכירה, אולם חשיפתו הגבוהה של רוסקילדה לשוק ההלוואות לנדל"ן לא אפשרה לו למצוא קונים במגזר הפרטי.



נגיד הבנק המרכזי של דנמרק, נילס ברנסטיין, אמר היום כי נאלץ להתערב במצבו של רוסקילדה לאחר שהבנק עמד בפני מחיקות ערך גבוהות מהצפוי ברבעון השלישי.



"אנו מאמינים כי המצב ברוסקילדה מהווה איום משמעותי על היציבות הפיננסית בדנמרק. בשל חשיפתו הגבוהה מאד יחסית של רוסקילדה לשוק הנדל"ן, לעומת בנקים אחרים בדנמרק, איננו צופים כי בנקים נוספים יסבלו מקשיים דומים, אך אנו לא יכולים להבטיח זאת", אמר ברנסטיין, שהוסיף כי יכולתם של הבנקים בדנמרק לגייס הון בשווקים בינלאומיים הייתה נפגעת לולא היה מחלץ את רוסקילדה מצרותיו.



הבנק המרכזי של דנמרק ירכוש, באמצעות בנק חדש שיקים לצורך העסקה, את כל נכסיו של רוסקילדה וייקח על עצמו את כל חובותיו של הבנק, יחד עם עובדיו והכספים המוחזקים בו. בעלי המניות של רוסקלידה, אמר ברנסטיין, יפסידו ככל הנראה את כספם כתוצאה מהמהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully