וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי תרו קורא תיגר על כוונתו של מנכ"ל סאן להשאיר את המפעל ועובדיו בישראל

שמואל שוסטר

25.8.2008 / 20:05

דורש מסאן לחתום על מסמך הבנות הכולל התחייבות להימנע מפיטורין ומייצור מוצרים מחוץ לישראל



ועד עובדי אינו מסתפק במכתבו של דיליפ שנגבי, יו"ר ומנכ"ל סאן לראש עיריית חיפה, בו הכריז על כוונתו להשאיר את כל המתקנים של תרו בישראל על כנם, הפעלתם בקיבולת מלאה ועל כוונתו להגדיל את תקציב המחקר והפיתוח בישראל.



במכתב אישי לשנגבי קורא יו"ר ועד עובדי תרו למנכ"ל החברה לחתום על "רשימת הסכמות והבנות בקשר לעסקת תרו - סאן" הכוללת בין היתר התחייבות של סאן להימנע מהעברה או סגירה של אגפים ומחלקות הפועלות בתרו ישראל לתקופה של חמש שנים, התחייבות שלא לייצר בחו"ל מוצרים המיוצרים כיום בישראל, לרבות מוצרים שאין הצדקה כלכלית לייצרם בארץ. בנוסף, התחייבות שלא לבצע פיטורי עובדים לתקופה של ארבע שנים מיום החתימה על הסכם רכישת המניות.



על פי מסמך ההבנות תוכל סאן לפטר עובדים, במידה ויוכיחו לנציגות ועד העובדים כי מדובר "בכורח שלא ניתן להימנע ממנו" ובאישור רואה חשבון מטעם הנציגות. אולם, במקרה כזה תידרש סאן לשלם פיצויי פיטורים מיוחדים בהיקף של 250% וכן "תשלום עבור שלושה חודשי הסתגלות".



כמו כן, נדרשת סאן להתחייב שלא לבצע כל שינוי לרעה בתנאי העבודה, בתנאי השכר, בתנאים הנלווים ובתנאים הסוציאליים של עובדי תרו.



בראיון ל-TheMarker בשבוע שעבר, אמר בארי לויט יו"ר ובעל השליטה בתרו, בהתייחסו לתוכניותיו העתידיות של דיליפ שנגבי, כי "אם הוא ישתלט על החברה, הוא יצטרך לעשות מה שטוב לבעלי המניות ולהעביר את הייצור מקנדה ומישראל להודו. זה קורה בכל העולם, וזה יקרה גם לתרו".



בארי לויט ובן דודו דניאל מורוס, מעורבים במאבק שליטה על תרו עם סאן ההודית. סאן השקיעה במניות תרו 100 מיליון דולר, תחילה כשתרו היתה במשבר פיננסי קשה, במאי 2007, ולאחר מכן. תרו וסאן חתמו על הסכם למיזוג במחיר של 7.75 דולרים למניה. כחלק מההסכם, וכדי להבטיח את השקעת סאן, נתנה מועצת המנהלים של תרו לסאן אופציה לרכוש את המניות של משפחות לויט ומורוס, בעלי השליטה בחברה (9% מההון ו-41% מההצבעה) במחיר זה אם ההסכם למיזוג יבוטל. אלא שבמאי 2008 ביטלה מועצת המנהלים בראשותו של לויט את המיזוג, בטענה שמחירו אינו משקף את שווי החברה וכשסאן דרשה מבעלי השליטה לממש את הסכם האופציה ולמכור לה את מניות השליטה נתקלה סאן בסירוב מצידה של תרו.



תרו אינה מפרסמת את דו"חותיה מאז 2006, בשל בחינת הלימות ההפרשות שנרשמו ב-2005 ובשנים קודמות - בגין החזרי מכירות, זיכויים, הנחות, ותשלומים אדמיניסטרטיוויים. על פי נתוני ביניים שפירסמה תרו לפני כחודש, עריכה החברה כי במחצית הראשונה של השנה רשמה מכירות נטו של כ-166.2 מיליון דולר. להערכתה, הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2008 הסתכם ב-91.5 מיליון דולר והיווה 55% מהמכירות. המכירות נטו של החברה ברבעון השני של 2008 הסתכמו בכ-88.1 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם בכ-13 מיליון דולר, או 32 סנט למניה. בסיום המחצית הראשונה החזיקה החברה במזומן ושווי מזומן בהיקף של 51.2 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully