וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ארגוני העצמאים והעסקים: הנגיד החליט לחסל את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים

יובל מעוז

25.8.2008 / 20:18

נשיא להב, יהודה טלמון: העלאת הריבית היא מכת מוות לעשרות אלפי עובדים עצמאים



"כל ניסיון להילחם באינפלציה באמצעות העלאה נוספת של הריבית כבר הוכח ככישלון, ומהווה אסון לעסקים המקומיים", כך אומר יהודה טלמון, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים, בעקבות העלאת הריבית הערב. לדברי עו"ד טלמון, "נראה כי הנגיד החליט לחסל את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים, אשר גם כך נאנק תחת העלאות הריבית הקודמות ומחנק האשראי הגובר של הבנקים. העלאה רביעית ברציפות של הריבית תגרור אותנו עמוק לתוך המיתון".



טלמון מוסיף כי "זוהי מכת מוות לעשרות אלפי עובדים עצמאים, הסובלים מעליות המחירים, אך אין להם אלטרנטיבות להשגת אשראי מחוץ לשוק הישראלי, ויכולת השרידות שלהם בזמן משבר קטנה יותר משל הרשתות הגדולות והחברות בע"מ".



עו"ד טלמון מצביע על נתונים וסקרים המצביעים על כך, כי כבר במחצית הראשונה של השנה חלה ירידה בהיקף האשראי לעסקים קטנים, וכי ברבעון הראשון אושרו הלוואות בסך 63 מיליון לעומת 113 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. "מחסור באשראי יחד עם עליות מחירים, הם תנאים קשים מספיק להישרדותו של מגזר המעסיק למעלה ממיליון עובדים", אומר עו"ד טלמון. טלמון מוסיף כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, "אינו מגלה אחריות כלפי בעלי העסקים והעובדים העצמאים ונגרר להעלאה נוספת של הריבית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully