וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחה לשעבר של עו"ד שירה דנוביץ מבקשת לבטל הסכם שכר טירחה: טוענת שעו"ד דנוביץ עשקה והטעתה אותה

הילה רז

25.8.2008 / 21:07

אזרחית שוויץ טוענת כי דנוביץ' העבירה לה דרישה מופרכת לתשלום סכומים דמיוניים של יותר מ-615 אלף דולר



לקוחה לשעבר של עו"ד שירה דונביץ' תובעת לבטל את הסכם שכר הטירחה שחתמה עם דונביץ' בנוגע לייצוגה בתיק גירושין, ומבקשת מבית המשפט שייקבע כי אינה חייבת בתשלום כלשהו לדונביץ'. בתביעה שהוגשה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב טוענת ז'קלין ברלוביץ', אזרחית שוויץ המתגוררת בירושלים, כי דנוביץ' העבירה לה דרישה מופרכת לתשלום מיידי של סכומים דמיוניים על פי הסכם שכר טרחה המסתכמים ב-615 אלף דולר בתוספת מע"מ.



לטענת ברלוביץ', דנוביץ' ייצגה אותה בשלוש תביעות שהגיש נגדה בעלה לשעבר. ברלוביץ' מציינת כי בפגישתה הראשונה עם דנוביץ' היא הבהירה לעורכת הדין, כי אינה דוברת או קוראת עברית היטב וביקשה לדעת מה תהיה עלות הטיפול, ואולם דנוביץ' השיבה כי אינה יכולה לתת לה תשובה.



לגרסת ברלוביץ', דנוביץ' החתימה אותה על הסכם שכר טירחה, וכאשר ביקשה לדעת את משמעותו ענתה לה דנוביץ' כי מדובר בהסכם שכר טירחה סטנדרטי, וביקשה מקדמה בגובה 15 אלף דולר. ברלוביץ' מציינת כי דנוביץ' הקריאה לה את ההסכם, אך עשתה זאת במהירות מבלי להסביר את הסעיפים הנוגעים לאופן וגובה תשלום שכר הטירחה. לדברי ברלוביץ' היא לא קראה הסכם שכר טירחה שתורגם עבורה לגרמנית, לנוכח האמון שרחשה לדנוביץ' ועד לשלב מאוחר ביותר ברלוביץ' לא הבינה את משמעויות ההסכם כפי שעורכת דינה פירשה אותו.



לגרסת ברלוביץ', המיוצגת על ידי עו"ד ציון לוי ולילך דחוח, דנוביץ' הגישה שלושה כתבי הגנה וכן שלושה כתבי תביעה בעניין סכסוך הגירושין של ברלוביץ' וביקשה ממנה 336 אלף דולר שכר טרחה חלקי. לאחר שברלוביץ' נועצה עם עורכת דין אחרת, שהסבירה לה כי האחוזים שנקבעו בהסכם שכר הטירחה גבוהים מאוד ואינם סטנדרטים, היא נועדה עם דנוביץ, אך האחרונה התחמקה ממתן תשובה ברורה בנוגע לגובה שכר הטירחה. ניסיונות לחתימה על הסכם שכר טירחה מתוקן עלו בתוהו ולטענת ברלוביץ', לא נותר לה אלא לפנות לבית המשפט.



עו"ד רון ברקמן, המייצג את עו"ד דנוביץ', מסר בתגובה כי טרם ראה את התביעה. לדבריו, התביעה הוגשה לאחר שנשלחה לברלוביץ' דרישה לכבד את הסכם שכר הטירחה שהיא חתומה עליו, הסכם שבעקבותיו היא הגיעה להישגים רבים במחלוקת הכספית שהיתה בינה לבין בעלה. לאחר שהתברר שהיא מתכחשת להסכם שכר הטירחה, משהושגו כבר הישגים בתיק, מדובר בניסיון להתנער ממחויבות הכספיות הכללות בהסכם שכר הטירחה ולו לא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully