וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריסון מחקה את תעשיות מלח מן הבורסה: התקבלה הצעת רכש בשווי 140 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

25.8.2008 / 21:23

בעקבות השלמת הצעת הרכש תגדיל שרי אריסון את אחזקתה בבנק הפועלים ל-26%



לאחר מספר דחיות, הצליחה אמש שרי אריסון להשלים את מהלך מחיקתה של חברת תעשיות מלח מן הבורסה, והפיכתה לחברה פרטית. חברת ארזף שבשליטת אריסון, רכשה מידי ציבור המשקיעים 6.1 מיליון מניות, המהוות כ- 15.4% מהון המניות של תעשיות מלח, תמורת 20 שקל למניה.



ארזף החזיקה בכ-82.8% מתעשיות מלח לפני הצעת הרכש, כך שכעת היא תוכל לכפות מהציבור המחזיק בכ-1.8% ממניות תעשיות מלח למכור לה את אחזקתו. המהלך הכולל עלה לאריסון כ-140 מיליון שקל - כ-32 מיליון שקל יותר מן המתוכנן. זאת, לאחר שאריסון הגדילה את הצעתה ב-29%, נוכח העובדה שמניית תעשיות מלח זינקה מאז הגשת ההצעה הראשונית, ב-22 ביולי, בכ-33%, והסיכויים להשלמת ההצעה במחיר המקורי היו קלושים. תעשיות מלח נסחרת כיום לפי שווי שוק של 788.8 מיליון שקל.



בעקבות השלמת הצעת הרכש במלואה, תגדיל שרי אריסון את אחזקתה , שהיא כיום כ-20%, ל-26%. תעשיות מלח עוסקת בייצור, עיבוד, אריזה ושיווק של אריזות מלח, אך הנכס העיקרי של החברה הנו אחזקה של כ-6% במניות בנק הפועלים, אשר שוויה כיום כ-1.2 מיליארד שקל. אריסון רכשה את השליטה בתעשיות מלח, מידי משפחת דנקנר לפני כשנה, תמורת כ-860 מיליון שקל, לפי מחיר של 35 שקל למניה. מאז נפלה מניית תעשיות מלח בכ-45%.



הפוטנציאל הגדול להשבחה של תעשיות מלח טמון בשווי הקרקעות המוחזקות על ידי החברה בעתלית ובאילת. בפריזמה מעריכים את שוויים של קרקעות הללו עבור תעשיות מלח ב-332 מיליון שקל. אולם הערכה זו אינה משקפת את השווי הכלכלי הנאות של הקרקעות, שכן היא מסתמכת על הערכת שמאי שננקבה בשנת 1996. אז נחתמה העסקה בין הנהלת מנהל מקרקעי ישראל לתעשיות מלח, אשר אפשרה (תאורטית) הקמת מאות יחידות דיור על קרקעות בריכות המלח באילת ובעתלית.



הקרקע בעתלית כוללת שטח של 1,300 דונם, ולתעשיות מלח ישנן 50% מזכויות הבניה על הקרקע. הקרקע באילת כוללת שטח של 700 דונם ולחברה 30% מזכויות הבניה בקרקע. עד כה לא בוצעה על הקרקע בניה מהותית כלשהיא, ובשל העדר עסקות רבות במקומות הללו קשה להעריך מהו שווי הכלכלי של הקרקעות הללו. סביר להניח כי שוויים גבוה מ-330 מיליון שקל. שכן ענף הנדל"ן חווה החל משנת 2003 עליות מתמשכות במחירי הנכסים והדירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully