וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי האולימפיאדה: סין שוקלת חבילת תמריצים בסך 54 מיליארד דולר לעידוד הצמיחה הכלכלית

אשר שכטר

25.8.2008 / 21:50

לפי השבועון "אקונומיק אובזרוור", שלטונות סין מבקשים למנוע החרפה בהאטה בצמיחה הסינית



שלטונות סין שוקלים להרכיב חבילת תמריצים כלכליים בסך 370 מיליארד דולר (54 מיליארד דולר) לעידוד הצמיחה כלכלית, לאחר שכלכלת סין רשמה האטה בשני הרבעונים האחרונים בעקבות ההאטה באירופה ובארה"ב - כך דיווח היום השבועון הסיני "אקונומיק אובזרוור".



התכנית, שעדיין נמצאת בשלב הניסוח, כוללת לפי הדיווח החזרי מס בסך 150 מיליארד יואן בנוסף לתמריצים כלכליים נוספים בסך 220 מיליארד דולר שנועדו להאיץ את הצמיחה הכלכלית. כלכלנים חוששים כי ההאטה הסינית עלולה להחריף בחודשים שלאחר סיומה של אולימיפאדת בייג'ין ובעקבות ההאטה בביקוש למוצרים מתוצרת המדינה בעקבות ההאטה הגלובלית.



ברבעון השני של 2008 רשמה כלכלת סין צמיחה של 10.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2007, קצב הצמיחה האיטי ביותר שלה מאז 2005. בשנת 2007 רשמה הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם צמיחה של 11.9% - קצב הצמיחה המהיר ביותר שלה מזה 13 שנים. בעקבות ההאטה בפעילות היצוא של המדינה, נפל העודף במאזן הסחר של סין ב-9.6% בשבעת החודשים הראשונים של 2008 לעומת התקופה המקבילה ב-2007.



תכנית התמריצים המוצעת, לפי ה"אקונומיק אובזרוור", עדיין תלויה באישור מהקבינט ונועדה לספק לכלכלה "מרחב נשימה", לאחר חודשים ארוכים של הידוק המדיניות המוניטרית בשל ההאצה החדה באינפלציה במדינה.



צ'ייס פרנק גונג, אנליסט ג'יי.פי מורגן, העריך בשבוע שעבר כי סין שוקלת תכנית תמריצים כלכליים בסך 400 מיליארד יואן כדי להאיץ את קצב הצמיחה. לפי גונג, הבנק המרכזי של סין מעדיף את תכנית התמריצים על פני הורדת הריבית, מחשש שיוביל להאצה מחודשת באינפלציה ובשל העובדה כי להורדות ריבית לוקח יותר זמן להשפיע על הצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully