וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדי מאק השלימה גיוס הון מוצלח בסך 2 מיליארד דולר: המניה זינקה ב-18.2%

סוכנויות הידיעות

25.8.2008 / 23:07

מניית פאני מיי זינקה ב-6.2% לאחר שאנליסט סיטי העריך כי אין צורך להלאים את ענקיות המשכנתאות

פרדי מאק, שרשמה הפסד של 2.3 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008, השלימה היום בהצלחה הנפקת אג"ח לטווח קצר בסך 2 מיליארד דולר, לאחר שנאלצה להמתיק את תנאי ההנפקה כדי למשוך משקיעים.



אנליסט סיטי, ברדלי בול, העריך היום כי הלאמתן של פאני מיי ופרדי מאק אינה בלתי נמנעת, למרות קשייהן הפיננסיים והנפילה החדה במחיר מניותיהן בחודשים האחרונים. "איננו משוכנעים כי הממשלה צריכה לנקוט בצעדים לחילוץ פאני מיי ופרדי מאק", כתב בול, שאמר כי גם במקרה של הלאמת פאני מיי ופרדי מאק ייתכן שבעלי המניות של ענקיות המשכנתאות הממשלתיות לא יאבדו את כל כספם.



מניותיהן של פרדי מאק ופאני מיי נפלו ביותר מ-70% מאז פברואר, בעקבות חששות שהועלו בנוגע לחוסנן הפיננסי של שתי החברות, המחזיקות או מעניקות ערבות למשכנתאות ולניירות ערך מגובים במשכנתאות בסך 5.3 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות בארה"ב.



בעקבות החשש כי קשיי הנזילות של פאני מיי ופרדי מאק יובילו לקריסתן, נאלץ הממשל האמריקאי לאשר בחודש שעבר חבילת סיוע חסרת תקדים שתתיר לו להזרים מיליארדי דולרים לשתי החברות באמצעות רכישת חלק ממניותיהן כדי להצילן מהתמוטטות. המשקיע המיליארדר וורן באפט העריך בשבוע שעבר כי פאני מיי ופרדי מאק גדולות מדי מכדי לקרוס, אך אמר כי קיים סיכוי סביר שבעלי המניות שלהן יפסידו את כל כספם וכי מניותיהן חסרות ערך.



ג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, דיווח היום כי שוויין של אחזקותיו בפרדי מאק ובפאני מיי נחתך בחצי בעקבות הנפילה במניותיהן ברבעון הנוכחי, מ-1.2 מיליארד דולר ל-600 מיליון דולר. מהבנק נמסר כי הפסדיו כתוצאה מהנפילה במניות פאני מיי ופרדי מאק עשויה לפגוע בתוצאותיו הרבעוניות.



חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה בסוף השבוע את דירוג האשראי עבור מניות הבכורה של חברות פרדי מאק ופאני מיי, בעקבות ה חששות הגוברים לגבי יכולתן של שתי החברות לגייס הון, והציפיות כי יזדקקו לסיוע ממשלתי. מודי'ס הורידה את דירוג מניות הבכורה של שתי החברות מ-A1 ל-Baa3. מניות הבכורה של פאני ופרדי נסחרות ב-19 סנט על הדולר, בעקבות החשש כי החברות יבטלו את הדיווידנד למשקיעים בשל הפסדיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully