וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מסרב לחשוף מה קיבלה ישראל תמורת העברת חצר סרגיי בירושלים לידי רוסיה

רנית נחום-הלוי

26.8.2008 / 7:43

יו"ר ועדת ביקורת המדינה: "משרד החוץ ענה לי בעניין בתשובות מגומגמות"

"הרבה אני לא יודע", אומר איתן, שהעלה את העניין גם במליאת הכנסת לפני כחצי שנה. "משרד החוץ ענה לי בתשובות עמומות ומגומגמות. אני אדרוש לדעת איזה הליך התבצע, אילו בקרות התקיימו, מי קיבל את ההחלטות ומה קיבלה ישראל בתמורה. קיימת תחושה שעושים דבר מאחורי גבו של הציבור. זה נכס ציבורי, ואם רוצים להעבירו יש לעשות זאת בשקיפות".



בימים אלה בודק משרד האוצר את העסקה שהתגבשה בין המדינות לקראת אשרורה הסופי, וסירב לבקשת TheMarker להתייחס לתמורה שהתקבלה. לעומת זאת, במשרד החוץ, שהיה אמון עד היום על המו"מ בין הצדדים, מעריכים כי החתימות הסופיות והעברת המתחם ייעשו בעוד כשלושה שבועות. "הנושא היווה גורם מפריע ביחסים בין ישראל לרוסיה, ופתרונו מסייע להשרות אווירה טובה יותר בין המדינות", מסר דובר סגן שרת החוץ, ניר מנדל.



במשרד החוץ הוסיפו כי כבר ב-90' התקבלה החלטה להיענות לבקשה רוסיה ולהעביר את הנכס, תוך שמירה על זכויות הדיירים במקום. "ביצוע ההחלטה עוכב עקב התפרקות בריה"מ. לאחר מכן חידשה רוסיה דרישה זו. יצוין כי בית סרגיי היה תמיד בבעלות רוסית, והמחלוקת נסובה בין גופים שונים ברוסיה עצמה באשר לשליטה על הנכס. כשבעיה זו נפתרה, נסללה הדרך לרישום הנכס על שם ממשלת הפדרציה הרוסית".



בשבועות האחרונים עושים ארגונים משפטיים וחברתיים מאמץ אחרון למנוע את העברת המתחם. מכתבים נגד העברת המתחם כבר נשלחו למשרד מבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה. עם הארגונים נמנים פורום הפרופסורים למען חוסן כלכלי, נציגי פורום המשפטנים למען ארץ ישראל, התנועה להעצמת ירושלים, ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים ניר ברקת, ארגון ותיקי יוצאי בריה"מ, נציגי ירושלים בת קיימא - גוף המאגד בתוכו כ-60 ארגונים, החברה להגנת הטבע ונציגי ועדי שכונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully