וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים הפכו פרויקט מגורים בניו יורק למלון

רז סמולסקי

26.8.2008 / 7:45

היזמים הישראלים הסבו בניינים שרכשו במנהטן ב-7 מיליון דולר למלון. בשנים האחרונות ניכרת עלייה חדה במחירי חדרי המלון בניו יורק

לפני שלוש שנים רכש יזם הנדל"ן גיל סלע יחד עם אלי אידי שלושה בניינים בשכונת הארלם בניו יורק ב-7 מיליון דולר. הבחירה בהארלם - שכונה זולה ומתפתחת שנהנתה מעליות במחירי הדירות - לא היתה מקרית.

סלע, שהחל את דרכו כמשווק דירות ובהמשך הקים חברה יזמית שעסקה ברכישת בתים, חיבר את הבניינים לבניין אחד ובו תוכננו כ-35 דירות בשטח ממוצע של 100 מ"ר לדירה. בשיפוצים הושקעו כ-8 מיליון דולר נוספים, אך התוכנית העסקית הראתה הכנסות של 30 מיליון דולר ממכירת הדירות. "הצלחנו למכור דירות, אבל לא במחירים שרצינו", אומר סלע. "פעם בניין כזה היה נמכר תוך חודש, אבל כיום זה לוקח יותר זמן בגלל שהבנקים לא נותנים משכנתאות באותם תנאים כמו בעבר. ההון העצמי גבוה יותר ורוכש צריך להשקיע 30% מכספו, לעומת אפס עד 10% בעבר. זה החליש את השוק בכל ניו יורק וגם במנהטן".

כשסלע הרגיש ששוק הדירות בעיר נמצא בעצירה, הוא החליט להסב אותן לבית מלון. "הפכנו כל דירה ל-2-3 חדרי מלון. חדרי השינה והסלון נהפכו לחדרים, והמטבח משרת את כל החדרים, אבל בהמשך נוציא את המטבחים, והמרתף ישמש מטבח מרכזי לכל החדרים למי שירצה לבשל".

המלון, בשם L, נפתח בשבוע שעבר, מיועד לצעירים בגילאי 18-28 ומציע חדרים ב-40 דולר ללילה בחדרי מעונות, 160 דולר ללילה בחדר פרטי ו-200-250 דולר ללילה בפנטהאוסים. "בהתחלה חששתי, אבל במבט לאחור ההכנסה ממלון גדולה יותר ממכירת דירות. אני מתכוון לקנות בניינים נוספים ולהסב אותם לבתי מלון תחת המותג L בערים נוספות בארה"ב", אומר סלע.

בשנים האחרונות ניכרת עלייה חדה במחירי חדרי המלון בניו יורק. במקביל לפריחה הכלכלית שהכניסה לעיר תיירים ואנשי עסקים רבים, היתה מגמה הפוכה של אנשי הנדל"ן להפוך מלונות לבנייני מגורים. דוגמאות בולטות לכך הן מלון הפלאזה של יצחק תשובה ומלון המייפלאואר של אייל עופר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully