וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפאנים מנצלים את המשבר ואת הכסף הפנוי ורוכשים חברות מערביות

סוכנויות הידיעות

26.8.2008 / 9:02

מאז תחילת השנה גדלה ביפאן כמות הרכישות של חברות זרות ב-91% לעומת השנה שעברה כולה



חברות ביפאן מנצלות את המשבר הכלכלי כדי לרכוש חברות מערביות בהיקף שלא היה כמוהו מאז שנות ה-80'. מאז תחילת השנה גדלה ביפאן כמות הרכישות של חברות זרות ב-91% לעומת השנה שעברה כולה והסתכמה ב-48.6 מיליארד דולר, בעוד שבבריטניה ובארה"ב נרשמות פחות עסקות מאשר בעבר.



בועת הרכישות היפאניות של שנות ה-80' כללה בין השאר קנייה במחיר מופקע של נכסים כמו מרכז רוקפלר בניו יורק ורצועת המלונות בפבל ביץ' (Pebble Beach) בקליפורניה. "פבל ביץ' וכל אותם נכסים יוקרתיים היו עסקות משוגעות, אבל עכשיו הם רוכשים דברים רווחים ומשתמשים במזומנים שלא העניקו להם הכנסה אחרת, כדי לעשות זאת", אומר סקוט מקגלאשן, מנהל השקעות בחברת האמברו קפיטל.



לחברות היפאניות יש הרבה מאד כסף פנוי, כך מסתבר. היקף המזומנים שברשותן שווה ל-11% מערך נכסיהם, השיעור הגבוה ביותר, אחרי סין, מבין עשרת שוקי ההון הגדולים בעולם.



מניית דאיצ'י סנקיו, חברת התרופות השלישית בגדולה ביפאן, עלתה ב-11% מאז הודיעה ב-11 ביוני על רכישת ראנבקסי, חברת התרופות הגדולה בהודו, תמורת 4.6 מיליארד דולר. אנליסטים של בנק העלו את הערכת מחיר המנייה ב-7% לאחר הרכישה.



TDK, היצרנית הגדולה בעולם של ראשים מגנטיים לכוננים קשיחים למחשב, הודיעה בחודש שעבר על תוכניתה לרכוש את חברת אפקוס מגרמניה - יצרנית הרכיבים של נוקיה - תמורת 1.87 מיליארד דולר.



"בדרך כלל, מיזוגים ורכישות אינם מיטיבים עם הקונה מכיוון שהם נוטים להתרחש בתקופות של שגשוג כלכלי, כשהנהלות החברות שרויות באופוריה ולכן גם משלמות מחירים מופרזים", אומר סייצ'ירו איווסאווה, אנליסט בבנק היפאני נומורה. "היפאנים ייחודים בכך שהם זוכרים את הכישלונות של תקופת הבועה, ויש להם בטחון עצמי כל כך נמוך, עד שהם נוהגים לבצע רק עסקות הגיוניות", הוא מוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully