וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה למבקר על האזנות המשטרה בפרשת הסוס הטרויאני

עמית בן-ארויה

26.8.2008 / 9:14

על פי התלונה: "גורמי הפרקליטות התרשלו בתפקידם כשלא דאגו לוודא את ביצוע ההנחיה שניתנה"

בהחלטת ממשלה הוחלט באחרונה כי המבקר, מיכה לינדנשטראוס, יערוך בדיקה של נוהלי ההפעלה של האזנות הסתר במערכת אכיפת החוק בעקבות פרשת רמון. בשבוע שעבר פנה איש העסקים דודי אפל למבקר בבקשה לשטוח בפניו את טרוניותיו בעניין, וסודרי מחרה מחזיק אחריו.



ב-2004 נפתחה חקירת הסוס הטרויאני במשטרה. החשד היה כי חברות ענק במשק עקבו אחר מתחרים באמצעות שליפת קבצים ממחשבים וגילוי סודות מסחריים. כתב אישום הוגש נגד חוקרים פרטיים בלבד. לפי מכתב סודרי, העבירות שביצעו לכאורה החוקרים נעשו בין דצמבר 2004 לפברואר 2005, כשחלק נכבד מפעולותיהם נעשו ללא היתר משפטי. "חלקן נעשה בכוונת מכוון של גורמי הפרקליטות, ובראשם פרקליט המדינה הקודם ערן שנדר", נכתב בתלונה.



רק בינואר 2005 הונחו חוקרי המשטרה להוציא צווי חיפוש בישראל. בפברואר 2005 התגלה לאנשי הפרקליטות על החדירות לשרתים האמריקאיים והם הורו להפסיק בפעילות. משרד המשפטים האמריקאי דחה את פניות ישראל לשיתוף פעולה כי הדבר אסור לפי חוקי ארה"ב. כל זאת, המשיך סודרי, לא מנע מהפרקליטות מלהשתמש בראיות הפסולות לכאורה לביסוס כתב האישום נגד החוקרים הפרטיים.



ב-2006 הגיש סודרי תלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), אך נדחה. עם זאת, במח"ש שלחו את סודרי להגיש תלונה אצל קצין תלונות הציבור במשטרה.



סודרי הגיש ערר ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעניין סגירת התיק במח"ש, ובמקביל הגיש תלונה לקצין תלונות הציבור. במשטרה נאמר לו שלא נמצאה טענה במישור המשמעתי.



במשפט החוקרים הפרטיים קבע שופט המחוזי בתל אביב, ח'אלד כבוב, כי העתקת מיילים משרתים היא האזנת סתר. לפיכך, השוטרים היו צריכים לפנות לבית המשפט המחוזי לקבלת היתר מיוחד להעתקת המיילים, כמקובל בהאזנות סתר, ולא באמצעות צו חיפוש.



ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "הערר נדחה במארס 2007 והוחלט שלא לפתוח בחקירה. הסיבה לדחייה: היעדר עניין לציבור. התלונה הועברה אל היחידה לתלונות הציבור של המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully