וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חסמה את הגישה למשחק סקראבולוס לכל מדינות העולם מלבד הודו

הדר תדמור

26.8.2008 / 9:28

בהודו הגישה למשחק לא נחסמה בשל דיון משפטי במדינה בשאלת הבעלות על הזכויות

פייסבוק הודיעה כי נאלצה לחסום את הגישה למשחק סקראבולוס מהאתר למרבית מדינות העולם, לאחר שמאטל - בעלת הזכויות למשחק סקראבל מחוץ לארה"ב וקנדה - הגישה דרישה רשמית לבתי משפט ולמפתחי המשחק להורדתו.



המשחק נותר נגיש לגולשים בהודו, בה מתגוררים מפתחי סקראבולוס ובה מטאל הגישה תביעה לבית המשפט המקומי בטענה להפרת זכויות קניין רוחני. פייסבוק עדיין לא חסמה את הגישה למשחק בהודו, בשל שאלת הבעלות על המשחק המקוון ומכיוון שהנושא נמצא בדיון משפטי.



אם פייסבוק לא היתה נענית לבקשת מאטל לחסימת הגישה למשחק היא היתה עומדת בפני תביעה על הפרת זכויות וקנין רוחני.



יוצרי המשחק, ג'יאנט ורז'אט אגארואללה, סיפרו לסוכנות הידיעות אי.פי כי הם נדהמו מבקשת מאטל מפייסבוק להסיר את המשחק במרבית מדינות העולם, וכי לא המתינה לתשובת בית המשפט בהודו בשאלת הבעלות על זכויות המשחק.



"מפתיע שמאטל בחרה לפנות ישירות לפייסבוק מבלי לחכות להחלטת בית המשפט ההודי", אמר ג'יאנט אגארואללה לסוכנות הידיעות והוסיף: "פעולותיה של מאטל אומרות רבות על דרכי התנהלותה והכבוד שהיא רוחשת למערכת המשפט".



בחודש ינואר דרשו מפייסבוק יצרניות הצעצועים האסברו - בעלת הזכויות למשחק בארה"ב וקנדה - ומאטל, להסיר את סקראבולוס מהרשת החברתית. זאת, בשל קווי הדימיון בין המשחק המקוון ומשחק השולחן שבץ נא.



גולשים אשר פתחו במחאה כנגד חברות הצעצועים דורשים להשאיר את המשחק באתר, ואף הקימו קבוצת מחאה בשם "הצילו את סקראבולוס". בחודש שעבר הושקה באתר פייסבוק הגרסה המקוונת הרשמית למשחק סקראבל, והוא נגיש לגולשים בארה"ב.



יצרנית הצעצועים האסברו, הבעלים של זכויות המשחק שבץ נא (סקראבל באנגלית), הגישה ביולי תביעה נגד החברה שייצרה את המשחק סקראבולוס. לטענת האסברו, סקראבולוס הפרה את זכויות היוצרים של האסברו. סקראבולוס הוא אחד המשחקים הפופולריים ביותר בפייסבוק ושיחקו בו כ-500 אלף גולשים ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully