וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמאסק הולדינגס - קרן ההשקעות הממשלתית של סינגפור - רשמה זינוק של 100% ברווחיה השנתיים

סוכנויות הידיעות

26.8.2008 / 9:29

הרווח הנקי של טמאסק, המנהלת נכסים בסך 130 מיליארד דולר, עלה ל-12.8 מיליארד דולר



קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור, טמאסק הולדינגס, הודיעה היום על זינוק של 100% ברווחיה השנתיים, לאחר שמכרה נכסים במטרה להגדיל את רווחיה למרות הירידה בתשואות על השקעה במניות בעקבות משבר האשראי העולמי.



הרווח הנקי של טמאסק, המנהלת נכסים בסך 130 מיליארד דולר, עלה ל-18.2 מיליארד דולר סינגפורי (12.8 מיליארד דולר) בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במארס, לעומת רווח של 9.1 מיליארד דולר סינגפורי שנה קודם לכן. במארס האחרון מכרה הקרן את חברת האנרגיה טואס פאוור תמורת 4.2 מיליארד דולר סינגפורי. תוצאותיה של טמאסק בשנת הכספים עלו על התשואה השנתית הממוצעת של 18% שרשמה הקרן בשלושת העשורים האחרונים.



יו"ר טמאסק, ס. דנאבאלאן, אמר היום כי תיק הנכסים של הקרן התרחב במהלך שנת הכספים ב-13% ל-185 מיליארד דולר סינגפורי, לעומת 164 מיליארד דולר סינגפורי שנה קודם לכן. הקרן הוציאה 32 מיליארד דולר סינגפורי על השקעות חדשות ומכרה נכסים בסך 17 מיליארד דולר סינגפורי, לאחר שמשבר האשראי העולמי אפשר לקרן לחפש הזדמנויות השקעה במגזר הפיננסים ובמגזרים אחרים.



השקעותיה של טמאסק במגזר הפיננסים מנו כ-40% מהשקעותיה בשנת הכספים שהסתיימה במארס, לאחר שהקרן רכשה בין היתר נתח של יותר מ-9% בבנק ההשקעות תמורת 5.9 מיליארד דולר, לאחר שהבנק דיווח על הפסדי ענק בעקבות חשיפתו לשוק הסאבפריים בארה"ב. טמאסק היא בעלת המניות הגדולה ביותר במריל לינץ', סטנדרד צ'רטררד והבנק הסינגפורי DBS ומחזיקה במניות בבנק ההודי ICICI ובבנקים אחרים באינדונזיה, דרום קוריאה ופקיסטן.



לאחר פרסום התוצאות, העריך דנאבאלאן כי משבר האשראי העולמי ימשיך להכביד על הכלכלה הגלובלית בשנתיים הקרובות, לצד המשך העלייה במחירי המזון והנפט. "בתרחיש שכזה, הזדמנויות ההשקעה שלנו עשויות להיות מוגבלות", אמר דנאבאלאן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully