וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת השופינג והעמלות: רווחי ישראכרט צמחו ב-61%

טל לוי

26.8.2008 / 10:29

הרווח הנקי של חברת כרטיסי האשראי של בנק הפועלים עמד ברבעון השני על 79 מיליון שקל. החברה מפעילה 2.564 מיליון כרטיסים

אחת האחזקות הרווחיות של בנק הפועלים, חברת כרטיסי האשראי ישכראכרט, ממשיכה להניב רווחים נאים: הכנסות ישראכרט עלו ברבעון השני של 2008 ב-17.5% ל-329 מיליון שקל. החברה מדווחת על זינוק של 61% ברווח הנקי שהסתכם ב-79 מיליון שקל. ישראכרט מסיימת את המחצית הראשונה של 2008 עם עלייה של 11.5% בהכנסות ל-621 מיליון שקל ועם עלייה של 40% ברווח הנקי שהסתכם ב-67 מיליון שקל.

כמו כל חברות האשראי (לאומי קארד שבשליטת בנק לאומי וויזה CAL של דיסקונט והבינלאומי), גם ישראכרט מתהדרת בשם "חברת אשראי" אולם עיקר ההכנסות מגיעות מעמלות שהיא גובה עבור עסקות בכרטיסי אשראי ולא ממתן אשראי לצרכנים. ככל החברות האחרות, גם ישראכרט מוחזקת בידי בנק ולכן הן לא מפעילות תחרות כה עזה בתחום מתן האשראי - פעילות שמבוצעת, מסורתית, בבנקים.

מערכת כרטיסי אשראי מורכבת מארבעה שחקנים: חברת האשראי המנפיקה את הכרטיסים, הלקוח, בית העסק המכבד את הכרטיס והסולק שהוא המוסד הפיננסי שמעביר את הכסף לבית העסק. כאשר רוכשים מוצרים או שירותים באמצעות כרטיס אשראי, בית העסק מקבל את הכסף מהסולק תמורת עמלה. בהמשך, משלם הסולק עמלה לחברת כרטיסי האשראי - עמלה צולבת. למעשה, משלם בית העסק עבור 2 עמלות: הראשונה לסולק והשנייה בגין העמלה שמשלם הסולק לחברת כרטיסי האשראי.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראכרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully