וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עליית הדולר - המשקיעים חוזרים להשקיע בשוק האמריקאי

סוכנויות הידיעות

26.8.2008 / 9:53

מנהל קרן השקעות: ארה"ב נכנסה ראשונה למשבר האשראי והיא תהיה גם הראשונה לצאת



חלק מהמשקיעים מתחילים לחזור לשווקים לארה"ב, מתוך הנחה כי המעצמה העולמית תהיה הראשונה שתצליח להיחלץ מהמשבר הכלכלי. כך דיווח העיתון "טיימס".



בשבועות האחרונים התחזק הדולר מול היורו והליש"ט ומשקיעים מעריכים כי הבנקים המרכזים בבריטניה ובאיחוד האירופי ייאלצו להוריד את שער הריבית כדי להימנע ממיתון. בה בעת, הריבית בארה"ב צפוייה לעלות - בשורות טובות למטבע האמריקאי.



"זהו תחילתו של מהלך משמעותי. הדולר יילך ויתחזק", אומר אלן סטיל מחברת ההשקעות אלן סטיל מנג'מנט, "כל מי שהשקיע בקרן אמריקאית בשלושת או ארבעת השבועות האחרונים רשם תשואות נאות של עד 12%.



סקר של מריל לינץ' שנערך בקרב מנהלי קרנות מראה כי המשקיעים המקצועיים מגלים אופטימיות לגבי אמריקה כפי שלא עשו במשך שש שנים. 58% מהמנהלים מאמינים כי הדולר נסחר מתחת לערכו הריאלי ו-38% מעריכים כי יגדילו את ההשקעות בבורסות בארה"ב בשנה הקרובה.



מתחילת השנה ירד מדד S&P 500 בשיעור של 9.3%, אבל אם לוקחים בחשבון את היחלשות הדולר, הירידה היא רק ב-2.8%. לשם השוואה, מדד ה-FTSE הבריטי נפל ב-12% ומדד האנג סנג של בורסת הונג קונג ירד ב-10.9%.



כלכלנים מעריכים כי הירידה במחירי הסחורות, בעיקר הנפט הגולמי, עשויה למתן את ההתפרצות האינפלציונית בארה"ב. סטיל סבור כי הכלכלה האמריקאית לא מוערכת כראוי. לדבריו, למרות הירידה ברווחיות, מציגות רוב החברות האמריקאיות מאזנים יציבים. "אם אתה נמצא בים הסוער, המקום הבטוח ביותר הוא המים העמוקים, לא הרדודים. הכלכלה שמייצגת את המים העמוקים היא ארה"ב. יש לה עוצמה אדירה. היא נכנסה ראשונה למשבר האשראי והיא תהיה גם הראשונה לצאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully