וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת הריבית הדולר הוסיף 0.5%

יעל פולק

26.8.2008 / 16:10

שערו של המטבע האמריקאי נקבע על 3.53 שקלים. לכאורה, אמורה העלאת הריבית להפוך את ההשקעה בשקל לאטרקטיבית יותר ולחזק את המטבע הישראלי

למרות החלטת הריבית אמש, התחזק היום הדולר ב-0.541%, ושערו היציג נקבע על 3.533 שקלים. בעולם, נסחר הדולר ברמה של 1.4616 דולר ליורו

אתמול החליט נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על העלאת הריבית ב-0.25% לרמה של 4.25%. לכאורה, אמורה העלאת הריבית להפוך את ההשקעה בשקל לאטרקטיבית יותר ולחזק את המטבע הישראלי. למעשה, מאז פרסום מדד חודש יולי הגבוה (שעלה ב-1.1%) ב-15 לאוגוסט, הסוחרים בשוק המט"ח צפו את העלאת הריבית שהתרחשה אתמול.

בתגובה לציפיות, מאז פרסום מדד המחירים לצרכן ועד אתמול נחלש המטבע האמריקאי ב-2.3%, כך שלמעשה כבר אתמול גילם השער היציג של הדולר את הציפיות להעלאת הריבית והיום לא נרשמות תנועות משמעותיות במסחר.

"התחזקות הדולר מול היורו יוצרת לחץ להתחזקות גם מול השקל", אומר אורי גרינפלד, כלכלן מאקרו בכלל פיננסים- "יתר על כן העלאת הריבית הזו נצפתה ולכן הייתה מגולמת בשוק. חשוב לזכור כי התערבות בנק ישראל עדיין בתוקף, ורכישת הדולרים נמשכת ומסייעת להתחזקות המטבע האמריקאי".

היורו נחלש בשעה זו מול השקל ב-0.78% לרמה של 5.1462 שקלים ליורו. הבוקר ממשיך הדולר להתחזק, זה יום המסחר השלישי, מול היורו - בשל ההערכות כי דו"ח בטחון העסקים בגרמניה שיפורסם בהמשך היום יראה על ירידה לרמת שפל של שלוש שנים. הדולר מתחזק ב-0.3% מול היורו ונסחר ברמה של 1.4714 דולר ליורו.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully