וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 בני אדם מתו מהרעלת מזון בקנדה

26.8.2008 / 13:57

בשר מקולקל שהופץ בחנויות גרם למותם של 12 בני אדם. החברה המייצרת צופה הפסדים של עשרות מיליוני דולרים קנדיים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בהלה בקנדה בעקבות 12 מקרי מוות שנגרמו כתוצאה מאכילת בשר מקולקל. 24 בני אדם נוספים אושפזו בדרגות שונות עקב הרעלת המזון הקטלנית וכרגע נבדק חשד ל-29 מקרים נוספים. הבשר המקולקל שייך לחברת "מייפל ליף" אחת מחברות המזון הגדולות במדינה. על פי הערכות של גורמים במשרד הבריאות בימים הקרובים יתגלו מקרים נוספים של הרעלות מזון. כל מוצרי הבשר של החברה הוסרו מהמדפים.

בשוק ההון צופים כי מניותיה של מייפל ליף יפלו היום עם פתיחת שבוע המסחר, לאחר שתוצאות הבדיקה של משרד הבריאות הקנדי ביססו קשר בין מוצרי בשר של החברה להתפרצות ליסטריה. בחברה מעריכים שהעלויות הישירות של האירוע יגיעו ל-20 מיליון דולר קנדי לפני הוצאות מיסוי, פיצויים וטיהור המפעל. הדבר צפוי להשפיע בצורה קשה על תוצאות החברה ברבעון השלישי של השנה, שיסתיים בספטמבר.

בחברה הדגישו כי הסכום עשוי להשתנות, בהתאם למספר המוצרים שיוחזרו על-ידי לקוחות. כמו כן צפויה הוצאה גדולה על פרסום והפסדים אפשריים בשל ירידה במכירות שעדיין לא ניתן להעריך את היקפה.

מניותיה של מייפל ליף כבר צנחו ב-10% מאז שהחברה הסירה מהמדפים שניים ממותגי הבשר המעובד שלה, ושלושה ימים מאוחר יותר הרחיבה את ההסרה ל-23 מוצרים. נכון להיום אחר הצהריים, אושרו 21 מקרים בארבעה אזורים שונים של המדינה שקושרו להרעלה, ו-30 נוספים נמצאים בחקירה. החברה הרחיבה היום את הסרת המוצרים מהמדפים וכללה בה את כל מוצרי המפעל בטורונטו, שעובר טיהור בימים אלה.

חברת מייפל ליף מעסיקה כ-23 אלף בקנדה, ארה"ב, אירופה ואסיה. החברה רשמה בשנה שעברה מחזור מכירות של 5.2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully