וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנמלים

דורון שלו

26.8.2008 / 13:49

ועדי העובדים בנמלים זועמים על סעיף בחוק ההסדרים, המאפשר לחברת נמלי ישראל לתפעל את הרציפים תוך שימוש בעובדי קבלן. השביתה תחל בעוד שבועיים

הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בחברת נמל אילת, בחברת נמל חיפה ובחברת נמל אשדוד. זאת בעקבות הסעיף בחוק ההסדרים, שעבר בממשלה, והקובע כי חברת נמלי ישראל (ח"ני) היא שתנהל גם את תפעול הנמלים בנוסף לניהול הנכסים. בהסתדרות אומרים כי העברת תפעול הנמלים לח"ני תביא לפגיעה בעבודה המאורגנת ולהכנסת עובדי קבלן במקום העובדים המאורגנים.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני הודיע אתמול על הסרת האיום על הכרזת סכסוך עבודה כללי במשק, אולם הדגיש כי ההסתדרות תמשיך את המאבק נגד סעיפים שנותרו בחוק ההסדרים, באופן פרטני, בכל האמצעים העומדים לרשותה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר היום כי "על-פי ההסכמים שנחתמו בשנת 2005, בעת השינוי המבני בנמלים, המעסיקים של עובדי הנמלים הן חברות הנמל. האוצר רוצה להכניס בחקיקה, באופן חד-צדדי, חברה שתבצע עבודות תפעול בנמל שאין לה למעשה יחסי עבודה עם העובדים. המשמעות היא שבכל רגע נתון תוכל ח"ני להכניס חברה קבלנית. האוצר מנסה לפגוע למעשה בצורה מאוד מתוחכמת בעבודה המאורגנת".

אדרי הוסיף, כי "בשנת 2005 הלכו ההסתדרות והעובדים כברת דרך ארוכה לקראת הממשלה בכל הקשור לשינוי המבני בנמלים. עכשיו, לאחר שלוש שנים, שוב מנסים לשנות את יחסי העבודה בחקיקה ולזה אנחנו לא יכולים לתת יד".

"המצב בנמלים קריטי"

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, קרא היום לשר התחבורה, שאול מופז להתערב מיד כדי להפסיק את העיצומים בנמלים. במכתבו כותב שפר למופז: "אנו עדים כבר יומיים לנמל פקוק, אוניות לא נכנסות, מטענים אינם יוצאים, והנזקים למשק כבדים ביותר. הפעל נא השפעתך על יו"ר ההסתדרות, למען יקרא את העובדים לסדר, יחייב אותם לעבודה סדירה על פי חוק, ודאג נא להידברות עם נציגות העובדים (שחבל כי לא נעשתה בעוד מועד, לפני אישור החוק), כדי למנוע שיבושים נוספים בנמלים, שיעלו לכולנו ביוקר".

שפר הבהיר כי "המשתמשים בהובלה הימית מברכים על כל קידום תחרות של ממש שתייעל את העבודה בנמלים, אך אין לעשות את הדברים בדרך שתגרום נזקים למשק –כפי שעושה האוצר: צעדיו האוצר מסכנים את המשך הרפורמה בנמלים במקום לקדמה . האוצר חייב להבין ששביתה במשק תגרום לנזקי עתק, מצד שני על העובדים לנקוט באחראיות ולהבין את הנזקים שבשביתה - רק הידברות תוכל לפתור את הבעיה".

האוצר: נציגי ההסתדרות סירבו להיפגש איתנו

ממשרד האוצר נמסר בתגובה להודעה: "אנו חוזרים ועומדים על כך שאין בהחלטת הממשלה אשר קידם משרד התחבורה בשיתוף משרד האוצר דבר וחצי דבר המהווה פגיעה בהסכמים הקיבוציים שנחתמו עם העובדים ב-2005 במסגרת השינוי המבני בנמלים.

"בעקבות פניות של הסתדרות העובדים כשבוע לפני אישור ההחלטה בממשלה, הצענו לנציגי ההסתדרות כי תתקיים פגישה בה יידונו לגופו של עניין סעיפי ההחלטה. נציגי ההסתדרות סירבו להיפגש ולדון בנושא ויתרה מזאת, עד היום לא הצלחנו להבין באופן ברור מהם הסעיפים המטרידים את העובדים.

כיוון שגורמי המקצוע במשרדי התחבורה והאוצר מאוחדים בדעתם כי אין בהצעת ההחלטה כדי לפגוע בהסכמים הקיבוציים שנחתמו עם העובדים, ולאור כל האמור לעיל, נראה כי החלטת ההסתדרות להכריז סכסוך עבודה בנמלים לוקה בחוסר אחריות ציבורית ואף נראה כי היא אינה נוגעת לעניינים מקצועיים גרידא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully