וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצו של מונופול? הנתח של בזק בטלפוניה ירד מ-85%

בר חיון

26.8.2008 / 15:30

משרד התקשורת שוקל הקלות לחברה. בזק וחברות הבת שלה - בזק בינלאומי, yes ופלאפון - יוכלו לשווק חבילת אינטרנט, טלוויזיה וטלפון

בעקבות ירידת נתח השוק של בזק במגזר הפרטי מתחת ל-85% עורך משרד התקשורת שימוע לחברה וצפוי להתיר הקלות רגולטוריות ולאפשר לה להציע הנחות וסלי שירותים שנאסר עליה לשווק עד כה.

מנתוני משרד התקשורת עולה כי לראשונה נתח השוק של החברה בתחום הטלפוניה הפנים-ארצית הנייחת במגזר הפרטי ירד בחודש יוני ל-84.9%, צניחה של 5.7% תוך שנה.

השימוע החל לפני כחודשיים על ידי משרד התקשורת והוא נועד לקבוע את אופן יישום ההקלות הרגולטוריות שהובטח לבזק עוד ב-2004 על ידי שר התקשורת דאז, אהוד אולמרט.

בסיום השימוע צפוי משרד התקשורת להתיר לקבוצת בזק להציע סלי שירותים פריקים שנאסר עליה לשווק עד כה. בזק וחברות הבת שלה - בזק בינלאומי, yes ופלאפון - יוכלו לשווק חבילת טריפל המשלבת אינטרנט, טלוויזיה וטלפון. עם זאת, לא יהיה בחבילה סבסוד צולב ולכן היא אינה צפויה להיות זולה יותר מחבילת הטריפל של הוט.

נראה כי בזק תתקשה להציע בפועל חבילת טריפל הכוללת טלפון, אינטרנט וטלוויזיה רב-ערוצית בשל התנגדותו של שאול אלוביץ', המחזיק ב-32% ממניות yes שהוא גם בעל שליטה ב-012.

הקלה נוספת שצפויה להתקבל היא להתיר לבזק בינלאומי לשווק טלפוניה מבוססת אינטרנט (VOB) ולהפוך בכך למתחרה של הוט, 012 ואקספון בשירותי הטלפוניה הקווית שהם מציעים. בנוסף, בהתאם למתווה של ועדת גרונאו לגבי סלי התעריפים, בעקבות ירידת נתח השוק של בזק במגזר הפרטי מתחת ל-85%, בזק תוכל לבקש להרחיב את ההנחות בסלי התשלומים החלופיים שהיא מציעה ללקוחות הטלפון הקווי. עד כה היקף ההנחה שבזק יכלה לתת בסלי שירותים אלה הגיע עד 15% מהתעריפים המפוקחים ועתה יותר לה, אם תגיש בקשה, להציע עד 25% הנחה מהתעריפים המפוקחים. אם נתח השוק של בזק יצנח בעתיד מתחת ל-75%, היא תוכל לקבל אישור להציע עד 40% הנחה.

במקביל לצניחת נתח השוק של בזק במגזר הפרטי, במגזר העסקי ביוני נותר הנתח של בזק גבוה בהרבה: 90.5% - צניחה של 4% בשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully