וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטנציאל של מיליארד דולר לתרופה של טבע

יורם גביזון

26.8.2008 / 16:36

מניסוי שביצעה החברה עולה כי תרופת האזילקט - בניגוד לכל יתר התרופות לפרקינסון - מצליחה גם להאט את התפתחות המחלה

חברת טבע הודיעה שתוצאות הניסוי הקליני (בבני אדם) בשלב השלישי והמכריע בתרופה Azilect, שמיועדת לטיפול במחלת הפרקינסון, מראות שהתרופה מאטה את התפתחות המחלה ולא רק מטפלת בתסמיניה. טבע הציגה את תוצאות הניסוי בקונגרס ה-12 של הפדרציה האירופית לנוירולוגיה שנערך במדריד.

המחקר הוכיח שחולי פרקינסון, שנטלו טבליות של אזליקט בחוזק של 1 מיליגרם פעם ליום מתחילת הניסוי, נהנו מיתרונות משמעותיים במצבם הבריאותי בהשוואה לחולים שהחלו בטיפול 9 חודשים מאוחר יותר. הניסוי עמד בכל שלושת יעדי הניסוי הראשיים שהוגדרו, כמו גם ביעד המשני במובהקות סטטיסטית גבוהה. טבע מתכננת להגיש את תוצאות המחקר לרשויות הרגולטוריות בארה"ב ובאירופה כבסיס לקבלת אישור להוספת מסקנות המחקר על גבי תווית המוצר. מכירות אזליקט הסתכמו ב-42 מיליון דולר ברבעון השני של 2008, עלייה של 50% ביחס לרבעון המקביל ב-2007.

טבע מקווה כי קבלת אישור לפרסם את תוצאות המחקר על תווית המוצר, ובעיקר הטענה כי אזילקט - בניגוד לכל יתר התרופות לפרקינסון - מצליחה גם להאט את התפתחות המחלה ולא רק לטפל בסימפטומים שלה, תסייע לאזילקט להפוך לתרופה ששיא מכירותיה אמור להגיע למיליארד דולר לשנה לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully