וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

26.8.2008 / 23:40

נאסד"ק איבד 0.2% לרמה של 2,361 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 0.2% לרמה של 11,412 נקודות, ומניית פרדי מאק זינקה ב-21%

דיווחים על האטה במכירות הבתים החדשים בארה"ב יחד עם זינוק במחיר הנפט החזירו את חששות המשקיעים מפני מיתון מתמשך ושלחו את השווקים למגמה מעורבת. נאסד"ק איבד 0.2% לרמה של 2,361 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 0.2% לרמה של 11,412 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.4% לרמה של 1,271 נקודות.

בזירת המקרו: נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש יולי, הצביעו על 515 אלף בתים שנמכרו במהלך חודש יולי - נמוך מהערכות האנליסטים שצפו מכירות של כ-525 אלף בתים החודש. מדד ביטחון הצרכנים של קונפרנס בורד הצביע על עליה חדה מהצפוי במדד, שעולה מזה חודשיים ברציפות.

הנפט הוסיף כ-1%, 1.16 דולר, וננעל במחיר של 116.27 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מנייתה של ענקית המשכנתאות האמריקאיות פרדי מאק המשיכה לעלות והוסיפה עוד 20.7% לאחר שזינקה ב-17%, ביום שני בעקבות הצלחתה להשלים מכירה של חוב בהיקף של 2 מיליארד דולר.

קמטק, מתחרתה הקטנה של אורבוטק ממגדל העמק, קיבלה אזהרה מנאסד"ק מאחר ומחיר המניה נסחר מתחת לדולר במהלך תקופה שעלתה על שלושים יום. לחברה הוקצבה חצי שנה, כמקובל, להעלות את מחיר המניה מעל לדולר, ובמידה והיא תיכשל, תגרע המניה מהמסחר בנאסד"ק או תועבר לרשימה משנית.

אלטק הפסידה 326 אלף דולר

ריטליקס, יצרנית הקופות החכמות, התחזקה על רקע מינויו של ישי דוידי ליו"ר החברה. על כה כיהן בארי שקד הן בתפקיד המנכ"ל והן כיו"ר פעיל.

על רקע המשבר סביב השלמת עסקת מכירת גילת לוויינים, המשיכה החברה לרכז עניין. אמש נפלה מניית החברה ב-7.3% במחזור הגדול ביותר מפי 7 מהמחזור הממוצע במניה, במסגרת המסחר בוול סטריט. מחיר המניה נסגר ב-8.01 דולרים, המשקף לחברה שווי של 318 מיליון דולר - לעומת מחיר הרכישה המוסכם שעומד על 475 מיליון דולר.

יצרנית התרופות הגנריות טבע התחזקה על רקע הודעתה כי תוצאות הניסוי הקליני (בבני אדם) בשלב השלישי והמכריע בתרופה Azilect, שמיועדת לטיפול במחלת הפרקינסון, מראות שהתרופה מאטה את התפתחות המחלה ולא רק מטפלת בתסמיניה. טבע הציגה את תוצאות הניסוי בקונגרס ה-12 של הפדרציה האירופית לנוירולוגיה שנערך במדריד.

לאחר שפירסמה את דו"חותיה באיחור של שלושה רבעונים, מינתה יצרנית מסופוני החיוב והקופות החכמות וריפון שני דירקטורים חדשים - רוברט אלספו ואת ג'פרי סטייפלר לדירקטוריון החברה. אלספו שימש כמנכ"ל KPMG אינטרנשיונל משנת 2002 עד 2006, ואילו סטייפלר שימש כנשיא ודירקטור באמריקן אקספרס בין השנים 1993 ל-1995. סטייפלר מכהן במקביל גם כשותף בקרן אמרג'נס קפיטל פרטרנס ויו"ר inQ, המינויים החדשים מעלים את מספר הדירקטורים בווריפון לעשרה.

אלטק מתמחה בייצור פתרונות בתחום המעגלים האלקטרוניים המתקדמים שנמצאת בשליטת איש העסקים יוסי מימן (27%), דיווחה על הכנסות של 11.4 מיליון דולר- עלייה של 32% לעומת הכנסות של 8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, החברה סיכמה את הרבעון עם הפסד נקי של 326 אלף דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully