וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ברק יקבל "פרמיית סלבריטי"?

רז סמולסקי

27.8.2008 / 10:17

רה"מ לשעבר מבקש 40 מיליון שקל בעבור הדירה במגדלי אקירוב. מתווך: הדירה של ברק היא בסופו של דבר עוד דירה בפרויקט יוקרתי

40 מיליון שקל, המחיר שבו מבקש שר הביטחון, אהוד ברק, למכור את הדירה שלו במגדלי אקירוב גבוה בהרבה ממחיר השוק. "המספר הזה לא קיים בארץ בוודאי לא עכשיו שמחירי הדירות במגדלים יורדים" אומר מתווך דירות היוקרה רוני מאנה "מחיר ריאלי לדירה בשטח 350 מ"ר במגדל הזה הוא 25 מיליון שקל, גם אם מדובר בדירה מפוארת עם ברזים מזהב".

לדברי מתווך ידוע שמוכר כמה דירות מיד שנייה בפרויקט, 40 מיליון שקל זה תג מחיר מוגזם במיוחד. "טווח המחירים הוא 16-25 מיליון שקל. תג מחיר של 40 מיליון הוא פי שניים מהמחיר המקובל. נכון, מדובר בדירות שנמצאות בקומות נמוכות יותר, אבל עדיין מדובר בפער גבוה בהרבה ממה שברק מבקש" אמר המתווך. חשוב להזכיר כי מדובר במחירים התחלתיים ולא תמיד בעלי הדירות מקבלים את המחירים המבוקשים.

אישיות היסטורית מוכרת

בשנתיים האחרונות נקשר שמם של עשירי ישראל במגדלי היוקרה. שרי אריסון רכשה טריפלקס במגדל G, הנבנה במפגש הרחובות אבן גבירול והשופטים במרכז תל אביב תמורת 13 מיליון דולר. בחודש ינואר השנה, נרשם שיא חדש כאשר עידן עופר קנה את הדירה היקרה בישראל תמורת 17.5 מיליון דולר, זו נמצאת בקומה העליונה של מגדל המגורים היוקרתי רוטשילד 1. אחת העסקאות המפורסמות ביותר שנעשו במגדלי אקירוב היתה ב-2004 אז רכש סמי עופר את הקומה ה-32 והאחרונה באחד משלושת המגדלים תמורת 12 מיליון דולר. מדובר בדירת פנטהאוז שחוברה משתי דירות שונות אותן קנה כשנה לפני כן איש העסקים ברוך איבצ'ר בכ-8 מיליון דולר. העסקה הגדולה האחרונה שהתבצעה במגדלי אקירוב היתה לפני כשנה אז נרכשה חצי קומה (זהה לשטח הדירה של ברק) בכ-8 מיליון דולר (כ-34 מיליון שקל). גורמים בשוק הנדל"ן מציינים כי אין להשוות את העסקה ההיא למחיר שדורש ברק כיום: "הדירה שנמכרה אז הייתה מושקעת במיוחד, דבר שהניב פרמיה המוערכת בכ-2 מיליון דולר מעבר למחיר הריאלי של הדירה".

מדוע אם כך מאמין ברק שהוא יצליח להכות את השוק? ישנה דעה רווחת שחיבור של בית מגורים עם אישיות היסטורית יכול לתרום לערך שלו, אבל לא בטוח שאכן כך קורים הדברים.

"בעיקרון לסיפור של הנכס יש ערך ואפילו גבוה. אפשר להשוות את זה לפריט אספנות. אם הבית היה שייך לאישיות חשובה או שיש לו משמעות נדירה אז זה גם יתבטא במחיר. יחד עם זאת הדירה של ברק היא בסופו של דבר עוד דירה בפרויקט גדול מאוד ויוקרתי, ולמעט זהות המוכר אין בה דברים רבים שייחדו אותה" אמר מתווך העוסק בנכסים יוקרתיים בצפון תל אביב.

לפני כמה חודשים נמכרה דירת הדופלקס של יצחק ולאה רבין ברחוב הרב אשי בשכונת נווה עתידים בתל אביב ב-4 מיליון שקל. מתווכחים באזור מספרים שהדירה חיכתה כשנה עד שנמצא לה קונה כי הרוכשים הפוטנציאלים נרתעו מההזנחה שלה יותר מאשר שמחו על ההזדמנות לגור בדירה היסטורית.

את הבית שלו בכפר שמריהו מכר ברק במחיר 3.5 מיליון דולר ב-2004. גם אז חיכה לקונה מתאים שיהיה מוכן לשלם מחיר גבוה יחסית לאותה תקופה. המתווך צפריר ורטנפלד מתילן נדל"ן בהרצליה פיתוח מעריך כי רק היום, אחרי עליות המחירים מגיע ערכו של הבית למחיר ששולם אז. עם זאת הפרמיה על הווילה לא שולמה בגלל הסלבריאטות של המוכר. היא מיוחסת בעיקר לעובדה שהרוכשת היתה שכתנו הצמודה של ברק, רותי פיק, בתו של היזם סטף ורטהיימר.

לשאלה אם המותג של "ראש ממשלה לשעבר" יוכל לדחוף את מחיר הדירה של ברק כלפי מעלה משיב מאנה "לא בטוח, בסך הכול מדובר באהוד ברק לא בשארל דה גול".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully