וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פימי רכשה מניות נוספות בריטליקס בכ-13 מיליון ש'

יעל פולק

27.8.2008 / 12:15

הגדילה את אחזקתה לכ-13.5%. רכשה בחודש מרץ כ-12% ממניות ריטליקס בכ-40 מיליון דולר והפכה לבעלת המניות גדולה בחברה

קרן פימי, בעלת השליטה בריטליקס, ממשיכה להגדיל את אחזקתה בחברה. מאז תחילת 2008 נחלשה מניית החברה ב-31% ופימי מנצלת את מחיר המניה הנמוך לרכישת מניות בהיקף של כ-13 מיליון שקל. החזקותיה בריטליקס מסתכמות בכ-13.5% מהחברה.

הקרן רכשה בחודש מרץ השנה כ-12% ממניות ריטליקס בהשקעה של כ-40 מיליון דולר והפכה לבעלת המניות גדולה בחברה. פימי חתמה על הסכם שליטה משופת עם בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס, ובריאן קופר. השניים מחזיקים במניות ובאופציות המהוות כ-10% ממניות החברה.

על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים, מינתה פימי את ישי דוידי כיו"ר מועצת המנהלים. מועצת המנהלים של החברה תורכב בחלקים שווים מנציגי המייסדים ומנציגי קרן פימי.

מקרובים לפימי מסרו הבוקר כי הקרן צפויה להגדיל את אחזקותיה לכ-15% בריטליקס - בארי שקד ובריאן קופר מחזיקים ב-10% ממניות החברה, כך שבמידה ופימי תרצה להגדיל את אחזקותיה מעל ל-15% היא תצטרך לבצע הצעת רכש. לפי הגורמים המקורבים, "פימי תעלה לאחזקה של 15% בעיתוי מתאים, אולי מהר יותר ממה שחושבים". לגבי ההאטה הכלכלית בארה"ב אמרו כי "דווקא בתקופה של מיתון, גופים מנסים להגיע להתייעלות משמעותית ועל כן משקיעים במידה ניכרת בקמעונאות על IT - ריטליקס מאפשרת למערכות האלו להתייעל ולכן לא צפויה האטה בביקושים".

ריטליקס סיימה את הרבעון עם הכנסות שהסתכמו ב-59.3 מיליון דולר בהשוואה ל-55.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 7%. בהשוואה לרבעון הקודם, בו עמדו הכנסותיה על 53.9 מיליון דולר, עלו הכנסות החברה ב-10%. ציפיות האנליסטים היו להכנסות בגובה 55.2 מיליון דולר.

הרווח הנקי של החברה עמד על ברבעון השני עומד על 1.5 מיליון דולר או 7 סנט למניה בהשוואה להפסד נקי של 500 אלף דולר ברבעון הקודם והפסד של 1.8 מיליון דולר או 9 סנט למניה ברבעון המקביל.

ריטליקס מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים. בין לקוחותיה נמנות רשתות רב-לאומיות של סופרמרקטים, חנויות נוחות, תחנות דלק ומסעדות מזון מהיר, וכן סופרמרקטים פרטיים, מפיצים וסיטונאים.

קרן פימי הינה קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל (הון של 1.25 מיליארד דולר), שמתמחה בהשקעות בשני אופנים, האחד - רכישת שליטה בחברות, באמצעות השקעה בחברות רלוונטיות; והשני - השקעות פיננסיות. עד כה השקיעה הקרן ב-50 חברות, ביצעה למעלה מ-25 מימושים והיקף עסקות בלמעלה מ-800 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully