וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות העלאת הריבית: הדולר היציג התחזק ב-0.9%

רותם סלע

27.8.2008 / 17:04

נסגר ברמה של 3.566 שקלים. היורו זינק ב-2.1% לשער של 5.215 שקלים במקביל לעלייתו אל מול המטבעות העולמיים

למרות העלאת הריבית על ידי בנק ישראל ממשיך הדולר במסעו צפונה. המטבע האמריקאי עלה ב-0.934% לשער של 3.566 שקלים לדולר. כעת אחרי קביעת היציג ממשיך הדולר במסעו צפונה ומתחזק ב-0.11% - לשער של 3.57 שקלים היורו שזינק בכ-2.2% עד לקביעת היציג נחלש מעט ויורד ב-0.1% לשער של 5.26 שקלים.

בתחילת השבוע העלה בנק ישראל את הריבית בכ-0.25%, העלאה זו הופכת את השקל למטבע אטרקטיווי יותר בגלל הריביות הגבוהות יותר אותן נושאת ההחזקה בו. בהודעת הריבית שפירסם בנק ישראל עם העלאת הריבית, הודגש כי בין הסיבות להעלאה קיימת גם סוגיית הפיחות הצפוי של השקל. בבנק ישראל לא התרשמו מהירידה במחירי הסחורות, אותה כינו בהודעה "תופעה חדשה", שאם תתרחש, תקוזז על ידי מה שהם צופים כהמשך הירידה של השקל.

הדולר הגיע אתמול לרמת שיא של ששה חודשים מול המטבע האירופי וכעת נחלש אל מול המטבע האירופאי. החלשות הדולר נגרמת מחששות שהירידה בצריכה הפרטית ובהשקעות בארה"ב תמנע מהפדרל ריזרב להעלות את הריבית. בכלכלה האמריקאית פירושה של העלאה כזו יכול להיות האטה בפעילות הכלכלית.

קובי אליסוף, מבית ההשקעות מרווחים פיננסים, אמר היום כי שער הדולר התחזק באחרונה למרות כל הגורמים שהיו יכולים להוביל להיחלשותו: "המשנה לנגיד אמר כי בבנק ישראל רוצים להפסיק את הרכישות, אמירה שהוכחשה על ידי הבנק לאחר מכן. בנוסף, מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.1% והריבית במשק עלתה ב-0.25%. בסוף השבוע האחרון היתה מתקפה של ספקולנטים שהורידה את השער מ-3.57 שקלים ל-3.45 שקלים. כל הגורמים האלה לא הצליחו להוריד את שער הדולר, והוא חזר לרמה בה היה שבוע לפני כן".

"אם כל הגורמים הללו לא הובילו לירידה, ייתכן כי אנו עתידים לראות בקרוב פריצה של 3.6 שקלים לדולר ונראה את הדולר נע לכיוון של 3.8 שקלים לדולר", אומר אליסוף.

"אם המגמה תימשך אנו עתידים לראות בסוף ספטמבר את שער הדולר ב-3.8 שקלים, תלוי בעוצמה. הדבר תלוי בהמשך הרכישות של בנק ישראל. צריך לראות כי בשנים האחרונות חל גידול בגירעון המסחרי של ישראל - ב-2006, הסתכם הגירעון ב-7 מיליארד שקל, ב-2007 ב-10.5 מיליארד שקל ואילו ב-2008 הוא עתיד להסתכם ב-17 מיליארד שקל. כל חודש יש עודף תשלומים במט"ח, וזה תומך בהתחזקות הדולר".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully