וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבטלה במשק בשפל של 20 שנה

דורון שלו

27.8.2008 / 14:11

ירדה ברבעון השני של השנה לרמה של 5.9% - נמוכה ב-0.3% בהשוואה לרבעון הראשון. שיעור הנשים הבלתי מועסקות עמד ברבעון השני על 6.2% מכוח העבודה האזרחי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (רביעי) נתון מעודד נוסף על מצבו של המשק הישראלי. אחוז הבלתי מועסקים המשיך לרדת גם ברבעון השני של 2008 והוא עומד על 5.9% בלבד, לעומת 6.2% ברבעון הראשון.

מספר המועסקים ברבעון השני של 2008 הגיע ל- 2.771 מיליון לעומת 2.757 מיליון ברבעון הראשון של 2008. לעומת הרבעון המקביל אשתקד חלה עלייה חיובית של 3.4%. שיעור הגברים הבלתי מועסקים היה 5.7%, לעומת 5.9% ברבעון הקודם, ושיעור הנשים הבלתי מועסקות היה 6.2%, לעומת 6.7% ברבע הקודם.

שיעור התעסוקה בקרב בני 15 ומעלה היה 53.1% ברבעון השני של 2008 (ללא שינוי לעומת הרבעון הקודם, ולעומת 52.3% ברבע המקביל אשתקד).

בלתי מועסקים הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו, על ידי רישום בלשכות העבודה, על ידי פנייה אישית או בכתב למעסיק, והיה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, אילו הוצעה להם עבודה מתאימה.

במחוז המרכז ובמחוז תל אביב ההשתתפות בכוח העבודה האזרחי גבוהה במיוחד, ועמדה במחצית הראשונה של שנת 2008 על רמה של 62.7%. במחוז ירושלים אחוז המשתתפים בכוח העבודה האזרחי הוא הנמוך ביותר והגיע במחצית הראשונה של שנת 2008 ל-46.3%

הירידה בשיעור האבטלה במשק נמשכת ברציפות מאז אמצע שנת 2003 ובמצטבר מאז, נרשמה ירידה של 4.2% בשיעור הבלתי מועסקים במשק.

בר-און: נמשיך בהנהגת מדיניות מעודדת תעסוקה

"נמשיך בהנהגת מדיניות מעודדת תעסוקה ולפעול להעמקת שילובם של כלל הסקטורים בחברה הישראלית במעגל העבודה", כך אמר שר האוצר, רוני בר-און בעקבות נתוני הלמ"ס.

מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, העומד בראש פורום האג'נדה חברתית-כלכלית אמר בתגובה לנתונים: "הדרך האמיתית לצמצום הפערים היא העלאת מספר המועסקים במשק, לצורך כך מוכוונת המדיניות הממשלתית במטרה ליצור כלים לתמרוץ ליציאה לעבודה. עם זאת אין להתבשם מהנתונים, קיימת עדיין עבודה רבה על מנת להגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו, ודאי בתקופה כזו של אי ודאות בשווקים הפיננסיים הגלובליים."

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully