וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתחיל בכדור פורח, אח"כ נרכב על סוסים

נגה משל

27.8.2008 / 8:31

חברות שרוצות לצ'פר את עובדיהן ואנשים שרוצים להעניק מתנה בלתי נשכחת הולכים היום על מתנות חוויה ייחודיות ולא זולות בכלל

אם בעבר אפשר היה לציין יום הולדת, יום נישואים או אירוע מיוחד אחר בעזרת ספר עם הקדשה מרגשת, פרחים או דיסק, הרי שבעולם של סף ריגוש גבוה זה כבר לא תמיד מספיק. חברות כמו "ימים מופלאים", "קקטוס אתגרים" ו"קרייזי שופ" מציעות מתנות חווייתיות בדיוק לאירועים כאלה, ומפיקות גם ימי גיבוש בלתי שגרתיים לחברות שרוצות להגשים לעובדיהן פנטזיות.

"לרוב האנשים במעמד הבינוני-גבוה יש כבר את כל הדברים הגשמיים, אבל חוויה היא משהו שתמיד זוכרים. יש משהו רגשי באקט הנתינה ובזיכרון שהיא משאירה אחריה, וזה לכל החיים", אומר גדי ארנון, שותף-מייסד בימים מופלאים שפועלת זה שנתיים ומתמחה בחוויות מיוחדות.

ענת הראל-מיטל, מנהלת השיווק של קרייזי שופ, חנות אינטרנטית המציעה מתנות חוויה, מספרת כי "אנשים מפקידים בידינו את האירועים החשובים בחייהם ואנחנו אחראים לכך שהחוויה תיצור אצלם זיכרון בלתי נשכח". מאיה ראם, מנכ"לית קקטוס אתגרים שמספקת חווייות אתגריות כמו צלילה בעקבות תיבת אוצר וטיסה בטרקטורון מעופף, מדגישה שהיתרון של החברה נעוץ בניסיון. "אנחנו בודקים את כל הביטוחים של כל מדריך, מטוס, טייס ויאכטה ופעילים בשוק כבר תשע שנים", היא מספרת.

ימים מופלאים מפיקה מגוון רחב של אירועים בהתאם לתקציב ולדמיון של הלקוחות. מאגר החוויות כולל בין השאר נהיגה במכוניות אקזוטיות כמו פורשה, למבורגיני ופרארי על מסלול מרוצים פרטי בטירה עתיקה, טיסה בכדור פורח מעל שדות לוונדר בצרפת בשילוב לינה במלון בוטיק רגע לפני פתיחתו, השתתפות בהקרנת בכורה של סרטי קולנוע ואפילו ביקור על סטים של סדרות כמו "אבודים", כולל קבלת תפקיד של ניצב. בקרייזי שופ מציעים קורס נהיגת מרוצים בטורקיה, טיסה באפס גרוויטציה ברוסיה או חוויית טיסה במטוסי מיג.

תחום מתנות החוויה הוא שוק מתפתח באירופה, וארנון מימים מופלאים נחשף אליו כשחי בבריטניה וקיבל כמתנת יום הולדת נהיגה במכונית פורמולה 3. כמה שנים אחר כך חבר לאיריס קנצ'וק, ואחרי שביססו מערכת מסועפת של קשרים עם אנשים שיכולים להזיז דברים כמעט בכל תחום - הקימו את החברה. "כך אנחנו יכולים לספק לאנשים חוויות בלתי אפשריות", אומרים השניים. "חשבתי על לקוחות עסקיים והבנתי שזה עונה על צורך שקיים פה", אומרת קנצ'וק.

"אנחנו מורידים מהמזמין את כל כאב הראש שכרוך בארגון וחיפוש, עושים בעבורו את הסינון וחוסכים לו התלבטות", מסבירה הראל-מיטל מקרייזי שופ. דוגמה לחוויה שאנשים פרטיים יתקשו לארגן לבדם היא טיסה עם קבוצת הכדורגל של ברצלונה (בארסה) במטוסה הפרטי. "לפעמים חוויה כזו שווה הרבה יותר מערכה הכספי, כי מי שעובר אותה מרגיש מיליון דולר", אומר ארנון, ומדגיש שזאת ההרגשה שהם רוצים לתת גם בחוויות הזולות יותר.

בטיסת החלומות הזאת השתתפו סוכנים של כלל ביטוח שעמדו ביעדי מכירות גבוהים. "חיפשנו תמריץ אחר כי הסוכנים הם קהל מחוזר שמורגל בטיסות", מספרת סופי דרומי מכלל ביטוח, שיזמה את הענקת הפרס. "מי שהתחכך בכדורגלנים, טס עמם למשחק וישב במושב של כבוד חזר מהופנט".

קבוצת מנהלים שטסה לפגישות בלונדון זכתה גם היא להתרגשות מיוחדת. ביומם החופשי אספה אותם מכונית רולס רויס עם נהג פרטי שלקח אותם לירי בצלחות חרס ולסיור פרטי באיצטדיון וומבלי. יום גיבוש נוסף שבו השתתפו 12 מנהלים של חברת נגב כלל תחרות במדבר בין שלוש קבוצות, שנהגו בפורשה על מסלול וברכב 4X4 שאחריו דולק מסוק, והשתתפו בראלי עפר. מירי בן יוסף, מנהלת משאבי אנוש בנגב, אומרת שביקשה לגבש את חברי ההנהלה במסגרת דינמית שונה. "מעטים יעשו דבר כזה לבד וזו לא חוויה בומבסטית כמו לטוס לחו"ל", היא מסבירה.

השף סטפן בין העצים

הנופש השנתי של חברת רקיט בנקיזר, בהפקת ימים מופלאים, התחיל במטע פירות אקזוטיים, המשיך בלינה ואירוח במלון הבוטיק "בית בגליל" ותפס כיוון קולינרי כשלמחרת נסעה הקבוצה בג'יפים לאתרי אוכל בגליל. כשעשו פיקניק ביער הגיח לפתע מבין העצים השף סטפן, כוכב התוכנית "קרב סכינים", שהוטס במיוחד כדי לבשל להם ארוחת ערב במלון.

ביום האחרון של הטיול זכו העובדים לטיפולים בספא ולסיבוב שופינג בקניון עם סטייליסטים צמודים. כל אחד מהם קיבל סכום של 1,000 שקל לבזבוזים. "כל שלב בתהליך היה בלתי צפוי והצליחו לשמור על ההפתעה ולאתגר אותנו", אומרת לירון גבע, אחת מהעובדות, שמספרת שהשיא בעבורה היה סטפן - "כי הערך המוסף הוא באנשים שלא נוכל להביא בעצמנו, גם אם נשקיע כסף".

בשנה הבאה תציע חברת ימים מופלאים כניסה למסיבה הפרטית שיערוך אלטון ג'ון אחרי טקס האוסקר וצפייה בטקס עצמו באולם VIP מיוחד. "אנחנו מסתכלים בעולם סביבנו, עוקבים אחר אופנות וכל הזמן מגבשים רעיונות חדשים", אומרת קנצ'וק. ארנון וקנצ'וק מדגישים שגם אם התקציב לא גבוה אפשר להעניק מתנת חוויה ייחודית. ילדים, למשל, יכולים להיות מטפלים בגן חיות או לעבור חוויה לילית עם בעלי החיים. אפשר גם לצאת למסע חווייתי בבריטניה בעקבות הארי פוטר ויש הפקות סטנדרטיות יותר כמו הטסת דאון (לילדים ולמבוגרים), עבודה כסו-שף של שף מוביל ליום אחד, או שיעור בגלישת גלים עם עמית ענבר.

כמה זה עולה?

ימים מופלאים: טיסה בדאון ממונע - החל ב-400 שקל; חוויית סטיילינג - 500-700 שקל; להיות סו שף של שף מוביל, כולל ארוחת ערב זוגית - 1,000 שקל; נהיגה מתקדמת בפורשה במסלול ראלי - 2,000-3,000 שקל טיסה עם קבוצת ברצלונה במטוסה הפרטי - 15 אלף שקל; פגישה עם כוכבים ומסיבות אקסקלוסיוויות - 100 אלף שקל; שכירת אי פרטי לשבוע -50-100 אלף דולר; קקטוס אתגרים: רכיבה זוגית על סוסים וארוחה בטבע - 689 שקל; צלילה בעקבות תיבת אוצר - החל ב-165 שקל; שיעור היכרות על טרקטורון מעופף - 415 שקל; טיסת פעלולים - החל ב-619 שקל; קרייזי שופ: נהיגת מירוצים בטורקיה - 8,600 שקל; טיסה בכדור פורח - 1,300 שקל; טיסה במטוס מיג - החל ב-6,500 דולר; להקליט שיר באולפן - 350 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully