וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כסף? נקנה בתשלומים

דורון שלו

28.8.2008 / 15:27

עלייה חדה של 9.2% בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי ברבעון השני של השנה. הנתונים שמפרסמת הלמ"ס מצטרפים לרווחי העתק שרשמו ברבעון חברות האשראי

לפני כשבוע דיווחה הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) על כך שברבעון השני של השנה חלה ירידה של 3.6% בצריכה הפרטית של אזרחי ישראל. אז אולי אנחנו מוציאים פחות במזומן, אבל בכל הנוגע לגיהוץ כרטיסי האשראי, המגמה היא בכיוון אחד בלבד. עלייה.

מנתונים שמפרסמת היום (חמישי) הלמ"ס עולה, כי ברבעון השני של 2008 חלה עלייה של 9.2% בהיקף הרכישות המבוצעות בכרטיסי אשראי. זאת, בהמשך לעלייה של 5.4% בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 20% מהרכישות בכרטיסי אשראי, נרשמה בשלושת החודשים מאי - יולי 2008 עלייה של 3.6%. זאת, לאחר יציבות שנרשמה ברבעון הראשון.

בקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה - כולל בתי כל-בו ורהיטים), המהווה 18% מהרכישות, נרשמה ברבעון השני עלייה של 8.0%. זאת, בהמשך לעלייה של 5.9% בשלושת החודשים פברואר - אפריל 2008.

בקבוצת הרכישה "שירותים" (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה 20% מהרכישות, נרשמה ברבעון הקודם עלייה של 9.4%. זאת, בהמשך לעלייה של 4.0% ברבעון הראשון.

הפרות החולבות של הבנקים

נתוני הלמ"ס רק מחזקים את הנתונים הידועים מתוך דו"חות חברות כרטיסי האשראי לרבעון השני, שפורסמו בשבועיים האחרונים.

חברת ישראכרט שבבעלות בנק הפועלים רשמה ברבעון השני של 2008 רווח שהסתכם ב-142 מיליון שקל, לעומת 77 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת ויזה כ.א.ל, שבבעלות בנק דיסקונט (71.84%) והבנק הבינלאומי (28.16%), רשמה בשלושת החודשים האחרונים רווח נקי של 56 מיליון שקל- עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל.

לאומי קארד, הנמצאת בשליטת בנק לאומי, רשמה גידול של 92% ברווח הנקי ל-50 מיליון שקל.

מערכת כרטיסי אשראי מורכבת מארבעה שחקנים: חברת האשראי, המנפיקה את הכרטיסים; הלקוח; בית העסק, המכבד את הכרטיס; והסולק, שהוא המוסד הפיננסי שמעביר את הכסף לבית העסק. כאשר מוצרים או שירותים נרכשים באמצעות כרטיס אשראי, בית העסק מקבל את הכסף מהסולק, תמורת עמלה. בהמשך, משלם הסולק עמלה לחברת כרטיסי האשראי. למעשה, בית העסק משלם שתי עמלות: הראשונה לסולק, והשנייה בגין העמלה שמשלם הסולק לחברת כרטיסי האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully