וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

ניר צליק

29.8.2008 / 23:54

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות בעקבות נתוני המקרו השליליים שהתפרסמו. נאסד"ק איבד 1.8%; גילת נפלה ב-5.4%

דאו ג'ונס ירד ב-1.5% ל-11,544 נקודות ובסיכום שבועי ירד ב-0.7%, נאסד"ק איבד 1.8% ל-2,368 נקודות ובסיכום שבועי נפל ב-2% ו-S&P 500 השיל 1.4% ל-1,283 נקודות ובסיכום שבועי ירד ב-0.7%

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ארה"ב ירדו, והתשואה עליהן עלתה ב-0.018% ל-3.813%.

בגזרת המקרו, ההכנסה הפרטית בארה"ב ירדה באופן בלתי צפוי ביולי והצריכה הפרטית האטה, עם התפוגגות השפעות תכנית הסיוע הממשלתית, בעוד שיעור האינפלציה זינק לשיא של 17 שנה. ההכנסה הפרטית ירדה ב-0.7% ביולי, הירידה החדה ביותר מאז אוגוסט 2005. האנליסטים ציפו כי ההכנסה הפרטית תאבד 0.1% בלבד.

הצריכה הפרטית, שמהווה כשני שליש מכלל הפעילות הכלכלית בארה"ב, עלתה ב-0.2%, כצפוי, העלייה האיטית ביותר מאז פברואר, לאחר שביוני עלתה ב-0.6%. האינפלציה בארה"ב, כפי שהיא נמדדת על ידי השוואה שנתית של מדד המחירים לצרכן, המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה, עלתה ל-4.5%, שיעור האינפלציה הגבוה ביותר מאז פברואר 1991, מסר משרד המסחר. להוציא את עלויות המזון והדלק, עלה שיעור אינפלציית הליבה ב-2.4%, השיעור הגבוה ביותר מאז פברואר 2007.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 115.46 דולר לחבית, ירידה של 0.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך יום המסחר כבר קפץ מחירם ביותר מ-3 דולרים בעקבות הודעות חברות הנפט BP ורויאל דאץ'-של על כוונתן לפנות עובדים מאסדות נפט במפרץ מקסיקו - אזור האחראי על 26% מתפוקת הנפט של ארה"ב ו-14% מתפוקת הגז הטבעי.

בענף ההיי-טק האמריקאי, חברת דל (-13.8% , 21.73), יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, הודיעה אמש לאחר המסחר על ירידה של 17% ברווחי הרבעון השני לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווחים הסתכמו ב-616 מיליון דולר, או 31 סנט למניה. אנליסטים העריכו כי הרווחים יהיו גבוהים יותר - 36 סנט למניה. המכירות ברבעון השני גדלו ב-11% והסתכמו ב-16.4 מיליארד דולר. זה הרבעון השמיני ברציפות בו מפגרת דל בהיקף המכירות אחרי היולט פקארד.

מיקרוסופט (-2.33% , 27.29), ענקית התוכנה מרדמונד, הודיעה כי תרכוש את חברת הסקרים המקוונים גרינפילד ב-17.50 דולר למניה. שווי העסקה הכולל עומד על 486 מיליון דולר. גרינפילד אונליין היא חברת מדיה ושירותים מקוונים שעורכת סקרי צרכנות בנוגע למוצרים ולשירותים שונים.

ביוני הודיעה גרינפילד כי תירכש על ידי קבוצת קוואדרנגל, במחיר של 15.5 דולר למניה. היום הודיעה החברה על ביטול המיזוג, לאחר שקוואדרנגל בחרה שלא להעלות את הצעת הרכש מול הצעתה של מיקרוסופט. עקב ביטול העסקה, תשלם גרינפילד לקוואדרנגל 5 מיליון דולר.

נינטנדו, הנסחרת בפינק שיטס, העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה ב-23% עקב הביקוש האדיר לקונסולת המשחקים Wii וקונסולת המשחקים והמדיה הנישאת - DS. על רקע הביקוש בארה"ב ובאירופה, העלתה נינטנדו את תחזית המכירות שלה לקונסולת Wii ב-6%, ושל ה-DS ב-9%, מה שיביא את החברה לגבול יכולת התפוקה הנוכחית שלה.

נינטנדו הודיעה כי היא צופה רווח תפעולי של 6 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית שתסתיים במארס, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 4.9 מיליארד דולר.

במניות הישראליות, אחרי שאמש הודיעה אלדין (1.12% , 12.61) כי היא דוחה את הצעת הרכש של קרן וקטור, היום דורשת הקרן, באמצעות חברת האחזקות שלה ג'סמין, המחזיקה כבר ב-10.2% מאלדין, פגישה מיוחדת של בעלי המניות בחברה בכדי לדון בהצעת הרכש שהגישה לאלדין.

על פי החוק, לקרן וקטור יש זכות לבקש ישיבת בעלי מניות, ועל אלדין לקיים את הישיבה תוך 56 יום מרגע הגשת הבקשה. הקרן מתכוונת להציע מינוי דירקטורים חדשים לחברה, לטענתה, כדי שהדירקטוריון יהיה בלתי תלוי ומחוייב להשגת תמורת גבוהה יותר לבעלי המניות.

ענקית התרופות הגנריות טבע (-0.34% , 47.34) תובעת את נוברטיס ואת מומנטה פרמסוטיקלס. לטענת טבע, השתיים מפירות פטנט של תרופת הקופקסון. טבע הודיעה כבר ביולי על כוונתה לתבוע את החברות, אחרי שיחידת סנדוז של נוברטיס פנתה לרגולציה האמריקאית בבקשה למכור תרופה גנרית לקופקסון של טבע.

פארמוס (0.0% , 0.22), חברת גילוי התרופות, הודיעה כי היא מפסיקה לפעול בישראל ותעביר את כל פעילותה לניו ג'רזי. החברה תפסיק את פעילותה במתקניה ברחובות החל מה-31 באוקטובר. לפני כשנה פיטרה החברה 18 עובדים ונותרה עם 23 עובדים ברחובות בלבד. כעת נראה שפארמוס תפטר את יתרת עובדיה בישראל.

גילת לווייינים פירסמה הודעה לפיה היא מבטלת את העסקה עם קבוצת הרוכשים אחרי שהאולטימטום פג. גורמים בשוק ההון מעריכים כי הצדדים עדיין נמצאים במגעים על אף ההודעה, וכי מטרת ההודעה היא שבמידה והמגעים לא יבשילו, תוכל גילת לתבוע את קבוצת הרוכשים. מניית גילת נופלת ב-5.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully