וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בישראל: עובדי ג'נרל מוטורס מסדרים חברים

הדר תדמור

31.8.2008 / 9:20

יצרנית הרכב הגדולה בעולם מחפשת להשיב הפסד של 450 אלף דולר שנגרם לה מהעברת הנחות מעובדים לאנשים שאינם קרובי משפחה

ג’נרל מוטורס (GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, תובעת עובדים ועובדים לשעבר בחברה אשר לטענתה השתמשו שלא כיאות בהנחות העובדים, כך דיווח העיתון "דטרויט ניוז".

לטענת GM, עובדים אשר העבירו את ההנחות המיוחדות לאנשים שאינם בני משפחתם הביאו לחברה להפסדים של למעלה מ-450 אלף דולר. חלק מהעובדים השיגו לחבריהם הנחות שנעות בין 1,000 דולר ו-9,000 דולר, לפי מסמכי GM. לפי העיתון האמריקאי, לא ברור כמה תביעות הגישה GM.

הגשת התביעה הגיעה לאחר שמוקדם יותר החודש אמרה GM כי היא מרחיבה את הנחות העובדים לכלל הציבור בארה"ב על כל דגמי 2008 ו-2009. דובר יצרנית המכוניות אמר כי העיתוי של הגשת התביעות וההודעה על הרחבת הנחות העובדים לכלל הציבור הוא מקרי.

GM נוקטת בימים אלה בצעדי התייעלות רבים על מנת לקזז את הפסדיה ולהתמודד בצורה טובה יותר עם הירידה בביקוש למכוניות בשווקים הגדולים. הירידה הזו נובעת מעליית מחיר הנפט וההאטה הכלכלית ברחבי העולם.

בין צעדי ההתייעלות שנוקטת החברה: צמצום משמרות במפעלי ייצור, השקעה בייצור מכוניות בעלות יעילות ניצול דלק גבוהה ואפילו שקילת האפשרות של מכירת חטיבת האמר.

GM רשמה ברבעון השני הפסד של 15.5 מיליארד דולר בשל עלויות יישוב מחלוקות עם ועדי העובדים, עלויות ליסינג מימוני על משאיות בארה"ב והירידה במכירות המכוניות. זהו הרבעון הרביעי ברציפות בו רושמת GM הפסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully