וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי קיבל אישור לעסוק בייעוץ פנסיוני

טל לוי

31.8.2008 / 11:34

לאומי הוא הבנק השמיני שמקבל רישיון. מודל הייעוץ הפנסיוני נקבע בחקיקה לאחר מכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות ע"י הבנקים

הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי, חתם על רישיון יועץ פנסיוני לבנק לאומי. עד היום שבעה בנקים קיבלו רישיון לעסוק בייעוץ פנסיוני: בנק אגוד, בנק מזרחי-טפחות, הבנק הבינלאומי, בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל דיסקונט, בנק אוצר החייל ובנק פועלי אגודת ישראל.

מודל הייעוץ הפנסיוני נקבע בחקיקה בהתאם להמלצות ועדת בכר, על פיהן יש לאפשר את כניסת הבנקים לתחום הייעוץ הפנסיוני לאחר מכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות שהיו בבעלותם. במסגרת החקיקה הוגבלו הבנקים בייעוץ הפנסיוני כך שלא יוכלו לייעץ לגבי ביטוחי מנהלים, מצב זה יצר עיוות הפוגם בייעוץ האובייקטיבי. לכן, בחודש דצמבר 2007 עודכן החוק כך שהייעוץ הפנסיוני שיינתן בבנקים החל מיום 1.1.09 יהיה לגבי כל המוצרים הפנסיונים.

ממשרד האוצר האוצר נמסר כי תיקון החקיקה הסיר למעשה את כשלי השוק והבטיח כי לאזרחים יינתן ייעוץ פנסיוני איכותי יותר, שכן היועץ יתוגמל באופן זהה על ייעוץ על כלל המוצרים הפנסיונים (קרן פנסיה, קופת גמל וביטוח מנהלים) ובכך תוגבר האובייקטיביות בייעוץ הפנסיוני.

לפני מספר חודשים נקבע מודל שנותן יתרון לבנקים הקטנים והבינוניים בכניסה לייעוץ פנסיוני לשכירים, במטרה לאפשר להם להתבסס בשוק הייעוץ הפנסיוני, הנמצא עדיין בראשית דרכו. בנוסף, נקבע כי כניסת הבנקים הגדולים לתחום הייעוץ הפנסיוני לשכירים תדחה לאוגוסט 2010. עם זאת, הבנקים הגדולים יוכלו, לאחר קבלת הרישיון, להעניק ייעוץ פנסיוני ביישובי פריפריה וזאת על מנת לאפשר לתושבים בישובים אשר פריסת הבנקים הקטנים והבינוניים בהם מצומצמת, ליהנות משירותי ייעוץ פנסיוני (מדובר בכ- 20% מאוכלוסיית השכירים בישראל).

במשרד האוצר סבורים כי הצורך בבניית שוק ייעוץ פנסיוני איכותי מתחזק לאור החלת פנסיה חובה לכלל העובדים במשק ולכן ייעוץ פנסיוני זמין ונגיש לצד השינויים המשמעותיים שהוביל משרד האוצר בתחום הפנסיה, ביניהם האחדת כללי המיסוי על המוצרים הפנסיוניים והאפשרות לניוד פנסיוני, יתמכו ויסייעו לצרכנים לחסוך בתבונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully