וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכני הנסיעות: להקפיא כספים המגיעים לאליטליה

עירית רוזנבלום

31.8.2008 / 17:00

בעקבות פשיטת הרגל של החברה, ולמקרה שתפסיק את טיסותיה, ישמשו הכספים לכיסוי נזקיהם של הנוסעים וסוכני הנסיעות

התאחדות סוכני הנסיעות פנתה היום (ראשון) אל חברת BSP ישראל, שהיא המסלקה המרכזית של חברות התעופה לגביית כספים מסוכני הנסיעות - בבקשה כי תקפיא את כספי אליטליה בישראל לחודש אוגוסט, ותימנע מלהעבירם לחו"ל.

זאת, למקרה שהחברה תפסיק את טיסותיה, ובמטרה שכספים אלו ישמשו לכיסוי נזקיהם של הנוסעים ושל סוכני הנסיעות, במידה ויהיו כאלו. ההתאחדות נקטה במהלך זה בעקבות ההודעה כי פנתה חברת אליטליה לבית המשפט ברומא בבקשה להגנה מפני נושים, ביום שישי האחרון.

סוכני נסיעות אמרו כי ההכרזה היא "רעידת אדמה בתעופה הישראלית", והוסיפו כי מהבוקר שואלים לקוחות על עתיד הטיסות ועל דמי הביטול. "צריך לבדוק. אף אחד לא נותן תשובות. לאליטליה יש 14 טיסות שבועיות. זו לא חברה קיקיונית.

הלקוחות עברו רק עכשיו את עניין הטיסות שבוטלו מליטא, שלא לדבר על אלפי הנוסעים שלפני כמה שנים נתקעו בחו"ל בגלל קריסת אייר מדריד". בקרב הסוכנים אומרים שאמנם החברה ממשיכה בינתיים לטוס - אך אינם יודעים מה יקרה אם יפסיקו הטיסות מחר או מי יבטיח את כספי הלקוחות.

לדברי מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מדובר בשלב נוסף בתהליך הידרדרותה של החברה הנמשך מזה חודשים ארוכים, תהליך המחייב כל סוכנות נסיעות לנקוט בכמה צעדי זהירות למניעת נזק כלכלי והיה וחלילה תחדל החברה להפעיל את טיסותיה באופן פתאומי.

מנכ"ל ההתאחדות עדכן את סוכני הנסיעות כי במקרה של הפסקת הטיסות של החברה עלולים לקוחות לבטל עסקות ששולמו בכרטיסי אשראי, כשהם נתלים בטענה של "העדר תמורה". ההתאחדות ממליצה לסוכני הנסיעות, בכפוף לשיקול דעתו של כל מנהל משרד, לנקוט בצעדי זהירות במכירת כרטיסי טיסה של אליטליה, לפחות בכל הקשור באמצעי התשלום של הלקוחות. לדבריו, רצוי להבטיח תשלום שאינו חוזר, העברה בנקאית, מזומן או המחאות בלתי חוזרות.

תשובת נציגי הBSP טרם התקבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אליטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully