וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג חצה את רף ה-3.6 שקלים

יובל מעוז

1.9.2008 / 10:45

השער היציג ננעל בעלייה של 0.72% לרמה של 3.618 שקלים. המטבע האמריקאי התחזק ב-9% מאז הודיע בנק ישראל על רכישת 100 מיליון דולר בממוצע ביום

הדולר ממשיך במגמת ההתחזקות מול השקל, ולראשונה מאז ה-11 באפריל השנה, חצה את רף ה-3.6 שקלים. השער היציג של המטבע האמריקאי ננעל בעלייה של 0.72% ל-3.618 שקלים. הדולר התחזק ב-9% מאז הודיע בנק ישראל על רכישת 100 מיליון דולר בממוצע ביום.

היורו נסחר מול השער היציג בעלייה של 0.11% ל-5.303 שקלים. הדולר עולה ב-0.3% מול היורו לשער של 1.463 דולר ליורו.

בעולם מתחזקה הדולר ב-1% מול הליש"ט ל-1.8 דולר לליש"ט, לאחר ששר האוצר של בריטניה, אליסטייר דארלינג, אמר שלשום כי הכלכלה המקומית עומדת בפני השפל הנמוך ביותר ב-60 השנים האחרונות.

צחי אליאש, מנהל המסחר במט"ח ובריבית בבנק לאומי, אמר היום כי "מאז הודעת בנק ישראל על הגדלת היקף רכישת המט"ח מתחזק הדולר. ברמה הטכנית, רמת ההתנגדות העליונה היא ב-3.66-3.65 שקלים, אליה הגיע הדולר אחרי הודעת ההתערבות של הנגיד ומשם זה החל לרדת".

"היום המסחר רגוע במחזורים בינוניים. עם סיום חופשת הקיץ, צפוי המסחר לחזור לקצב מלא במחזורים מלאים. ההתחזקות של הדולר תואמת למגמה בעולם, בה מתחזק הדולר מול היורו והליש"ט", אמר אליאש.

גיורא סרצ'נסקי, מנכ"ל ישיר בית השקעות התייחס להתחזקות הדולר ותלה זאת כי בהמשך למגמת ההתחזקות של מטבעות אחרים בעולם: "אנו עדים לשתי התרחשויות מרכזיות שהובילה להתחזקות זו. הראשונה היא שיפור במאזן המסחרי בארה"ב, כלומר גידול ביצוא האמריקאי, והשנייה היא למעשה הסטה של השקעות מסחריות לכיוון אג"ח אמריקאיות".

"כמו כן, להתעצמות המגמה תרמו רכישות המט"ח הגדולות של בנק ישראל. לאור התרחשוית אלה ניתן לומר כי מגמת ההתחזקות היתה צפויה ויש בה כדי להצביע על תיקון מסוים למגמה השלילית מאוד שליוותה את הדולר בשנתיים האחרונות. להערכתנו, התחזקות זו תמשיך בתקופה הקרובה", אמר סרצ'נסקי.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully