וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר תקשורת מוכרת את אחזקותיה בריטליקס

שמואל שוסטר

1.9.2008 / 10:49

תרשום הפסד של כ-4 מיליון דולר. במקביל הגדילה קרן פימי של ישי דוידי את אחזקותיה בחברה ורכשה מניות נוספות בהיקף של 13 מיליון ד'

שמונה חודשים לאחר שנכנסה לשותפות עם החברה האם, שרם פודים טכנולוגיות (0.0% , 64.3) והחברה הסבתא, שרם פודים גרופ (-2.32% , 812.0) לרכישת 914.33 אלף מניות ריטליקס, יוצאת פולאר תקשורת (3.5% , 121.1) מהשותפות ומוכרת את מניותיה בהפסד של כ-4 מיליון שקל.

התמורה בגין חלק מהמניות שנרכשו נתקבלה באמצעות הלוואת מוכרים - כ-300 אלף מניות ריטליקס תמורת הקצאת איגרת חוב למוכר למשך שנה אחת, עם אופציה להאריכה בשנה נוספת. בהסכם נקבע כי אם מחיר הסגירה של מניית ריטליקס פחת מתחת למחיר המינימום כהגדרתו באגרת החוב והשותפות לא עדכנה את סכום הערבות, קמה למוכר הזכות לחלט את החשבון הייעודי בו הופקדו המניות הנרכשות ולממש את הערבות.

לפני מספר ימים הודיעה השותפות למוכר כי אין בכוונתה לעדכן את סכום הערבות, והמוכר הודיע לשותפות על בקשתו לחלט את הזכויות בחשבון הייעודי ועל מימוש הסכום המובטח בערבות בסך של 5,841,227. מכיוון וסך חלקה של פולאר בעת רכישת המניות עמד על כ-10 מיליון שקל, רשמה החברה הפסד של כ-4 מיליון שקל בעקבות המכירה.

מכירת המניות בהפסד הינה השלב האחרון בעסקה, שהניבה לפולאר ושותפותיה הפסדים כבר מתחילתה. כיומיים לאחר רכישת המניות פרסמה ריטליקס אזהרת רווח, אשר הפילה את המניה בכ-15%. מאז הרכישה איבדה מניית ריטליקס 23% מערכה במסגרת המסחר בוול סטריט.

במקביל למכירת המניות על ידי פולאר, הודיעה קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, על כוונתה להגדיל את אחזקתה בחברה. פימי מנצלת את מחיר המניה הנמוך לרכישת מניות נוספות בהיקף של כ-13 מיליון שקל, והחזקותיה בריטליקס מסתכמות כעת בכ-13.5% מהחברה.

הקרן רכשה בחודש מארס השנה כ-12% ממניות ריטליקס בהשקעה של כ-40 מיליון דולר, והפכה לבעלת המניות גדולה בחברה. פימי חתמה על הסכם שליטה משופת עם בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס, ובריאן קופר. השניים מחזיקים במניות ובאופציות המהוות כ-10% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully