וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים מפחיתים את מחיר היעד של דוחות שטראוס גרופ ל-59 שקל ונותרים בהמלצת משקל יתר

TheMarker

1.9.2008 / 12:14

הראל פיננסים מפחיתים את מחיר היעד של דוחות שטראוס גרופ ל-59 שקל ונותרים בהמלצת משקל יתר



בעקבות פרסום דוחות שטראוס מעדכנים בבית ההשקעות הראל פיננסים את המלצתם למניית החברה. בהראל פיננסים מאמינים כי ביכולתה של החברה למצוא את האיזונים הנכונים בין השקעה ברה-ארגון בישראל להמשך גידול בתחום הקפה בחו"ל. יכולת המגזרים בחברה לאזן זה את זה, לצד הרווחיות שהושגה בתחום הקפה, מחזקת את המלצתם למשקל יתר.



תוצאות מעורבות לרבעון - גידול מכירות החברה בתחום הקפה ועליית משקלן של מדינות ברית המועצות לשעבר הביא לעלייה במרווחים הממתנים את השפעת מלחמת המחירים בברזיל. בכך קוזזה החולשה היחסית במכירות בישראל.



תחום ישראל - עיתוי חג הפסח ועליית מחירי המזון ברבעון השני היו אמורים להשפיע לחיוב על תוצאות החברה בישראל אולם הצמיחה הסתכמה בכ-3% (פרופורמה) בלבד, המכירות כולל פעילות הקפה בישראל צמחו בשיעור של כ-6.8% (פרופורמה). זאת עם עליית מחירים בשיעור של כ-7% עליה דיווחה החברה.



שינוי בתמהיל המכירות בישראל כתוצאה מצמיחה נמוכה במגזר הבריאות ותחרות בתחום היוגורט כמו גם עליית מחירי חו"ג ואנרגיה, הביאו לפגיעה במרווח הגולמי משיעור של כ-42% לשיעור של כ-40.7%. בהראל פיננסים סבורים כי למרות העלאת מחירים, לא הצליחה החברה להעביר את מלוא התייקרות התשומות אל הצרכן. החברה מיישמת בישראל רה-ארגון אשר גובה כעת את מחירו.



שנה זו מהווה עבור החברה שנת בנייה הן בישראל והן בחו"ל והראל פיננסים מעריכים כי תוצאות החברה בישראל ברבעון השני מושפעים לרעה באופן זמני מיישום השינויים הארגוניים והטמעת מערכות המחשוב. למרות הטמעה איטית של מערכות אלו, עלה שיעור הרווח התפעולי מכ-9.2% ברבעון המקביל אשתקד לכ-9.6% ברבעון זה. הטמעת מערכות מחשב כחלק מתהליך הרה-ארגון בישראל השפיעה לרעה על מכירות הרבעון שני אך עשויה לתרום רבות ברבעונים הבאים.



תחום הקפה - מכירות החברה בתחום הקפה הסתכמו ברבעון בכ-818.2 מיליון שקל, צמיחה אורגנית ומנוטרלת שער חליפין של כ-9.7%. גידול בפעילות החברה בישראל, ברוסיה ובמדינות הבלקן תרם לעליה במרווח הגולמי משיעור של כ-32.5% לשיעור של כ-33.2% ובמרווח התפעולי משיעור של כ-8% לשיעור של כ-8.9%. מלחמת המחירים בברזיל ועליית מחירי הקפה אינם מיטיבים עם החברה, יחד עם זאת, כניסה לאזורים העירוניים בברזיל כדוגמת סן-פאולו, שם צמח נתח השוק של החברה מכ-6.9% לכ-9.6% ברבעון מקביל, תורמת למרווחיה.



שינוי תחזית – גידול נמוך מהצפי בפעילות החברה בישראל, כתוצאה מאי גלגול עליית התשומות לצרכן ועיכובים הנובעים מהטמעת מערכת המחשוב מביא אותנו להנמיך במקצת את תחזיותינו לשנת 2008. בהראל פיננסים מפחיתים בכ-5% את מחיר היעד וזאת לאור העלאת שיעור היוון. זאת בכדי לשקף נאמנה את הסיכון הטמון בהאטה הכלכלית.




מדינות ברית המועצות לשעבר - פעילות החברה במדינות ברית המועצות לשעבר צמחה בשיעור של כ-120%, זאת לאור רכישות שבוצעו ברבעון קודם ואוחדו ברבעון זה. שוק זה מאופיין במרווחים גבוהים יותר ממרווחי הענף וגידול בפעילות ברוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר יביא לעלייה במרווחים ומיתון השפעת מלחמת המחירים בברזיל.



החברה מציינת כי מגזר גיאוגרפי זה המהווה היום כ- 15% מכלל מכירות הקפה, המגזר הרביעי בהיקפו, יהיה עד סוף שנת 2008 המגזר השני לאחר ברזיל. בהראל פיננסים סבורים כי יכולתה של החברה לבצע המהלך יתרום רבות לשיפור במרווחי תחום הקפה.



עסקת TPG - מהחברה נמסר כי עסקת TPG, למכירת כ-25% מפעילות הקפה תמורת כ-292 מיליון דולר תיסגר בימים הקרובים. לעסקה זו אין השפעה על דוחות רבעון שני.



סברה – החברה החלה ברבעון זה באיחוד יחסי של מכירות סברה, זאת בהתאם להסכם הרכישה עם פפסיקו. בנתוני פרופורמה צמחו מכירות סברה בשיעור של כ- 21%, ובנטרול שער חליפין, צמחו המכירות בכ-44%.



סברה ממשיכה להיות המותג המוביל בתחום הסלטים המצוננים בארה"ב עם נתח שוק של כ-28%. לאחרונה הודיעה חברת אסם על כניסתה לתחום הסלטים המצוננים בארה"ב על ידי רכישת המתחרה, Tribe (15% נתח שוק), בהראל פיננסים כי הצלחתה של שטראוס ופוטנציאל הגידול הרב הקיים בתחום זה היוו שיקול מרכזי בהחלטתה של אסם.



תזרים המזומנים - תזרים מזומנים מפעילות שוטפת ממשיך להיות נמוך ונובע בחלקו מ"מחלות ילדות" של הטמעת מערכת המחשוב בישראל, להערכת בהראל פיננסים אנו צפויים לראות שיפור במחצית השנייה בסעיף זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully