וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיטב מסכמים את חודש אוגוסט; ירידות שערים תוך מחזורים דלילים

TheMarker

1.9.2008 / 13:11

במיטב מסכמים את חודש אוגוסט; ירידות שערים תוך מחזורים דלילים

המניות השונות נסחרו בהתאם לדיווחים הכספיים של החברות, שהשפיעו לא מעט על המדדים המובילים. בלטו במיוחד תוצאותיה הכספיות של כי"ל, שהפתיעו לטובה את רוב האנליסטים, ומיצבו אותה כאחת החברות הישראליות הרווחיות ביותר. הירידה במחירי הסחורות, ובמחירי הנפט בפרט, תרמה אף היא לסנטימנט החיובי בשוקי ההון בעולם ובארץ.



מנגד, מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שזינק בשיעור חד מאוד של 1.1%, כמעט פי 2 מהערכות הכלכלנים בשוק, העלה שוב את החשש מפני האינפלציה הגואה. כתגובה למדד הגבוה, המשיך נגיד בנק ישראל לנקוט במדיניות מוניטארית יותר מרסנת והעלה את שיעור הריבית במשק בפעם הרביעית ברציפות, בשיעור של 0.25%, לרמה של 4.25%. כצפוי, בורסת תל אביב הגיבה למהלך בירידות שערים.



עוד ברקע המסחר: פרסום נתוני הצמיחה החצי שנתיים, שהיו מעודדים במבט ראשון, שכן התמונה שהצטיירה מהנתונים המצרפיים העידה על צמיחה מרשימה של 5.3%. עם זאת, במבט שני מתגלה תמונה שונה במעט: פירוק של גורמי הצמיחה לרכיביה מצביע על כך שישנה האטה ביצוא וצמצום של ממש בהשקעות ובהוצאה הפרטית.



בסיכום חודשי רשמו המדדים המובילים ירידות שערים: מדד ת"א 25 ירד ב-2.7% ומדד ת"א 100 איבד 3.1%. מדד ת"א 75 ירד בשיעור של 4.8%, מדד יתר 50 עלה ב-0.3% ומדד יתר 120 רשם ירידה של 0.8%. ברמה הענפית בלטו לשלילה, מדד ת"א נדל"ן 15, שירד ב-4.5%, ומדד הבנקים שירד בשיעור של 6.9%.



בשוקי המניות בחו"ל היה הבדל ניכר בין שוק המניות האמריקאי לאחרים. מדד הדאו ג'ונס עלה ב- 1.5%, ה-500S&P עלה ב-1.2% והנאסד"ק עלה ב-1.8%. הניקיי ביפן ירד ב-2.3%, ה-DJ STOXX 50 באירופה ירד ב-1%. התשואות בבורסות חו"ל הינן במונחי המטבע המקומי, לכן, נוכח הפיחות בשקל מול מטבעות אלה, (למעט האירו) התשואה במונחי שקלים טובה יותר.



צמודי המדד הממשלתיים נסחרו במגמה מעורבת, כשהמדד המשקלל את תשואתם עלה בשיעור של 0.3%. תנודתיות במחירי הסחורות, מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שהיה גבוה בהרבה מהצפוי, וירידה מסויימת בציפיות האינפלציוניות היו בין הגורמים שהשפיעו על האפיק. בסיכום חודשי, האג"ח הארוכות ל-7 עד 10 שנים עלו ב- 0.4%, האג"ח לטווח פדיון של 5 עד 7 עלו ב-0.5%, האג"ח לטווח פדיון של 2 עד 5 שנים ירדו ב-0.2% ואגרות החוב לטווח הקצר של 0 עד 2 שנים עלו ב-0.8%. אגרות החוב הקונצרניות הצמודות למדד עלו ב-0.8% ומדד התל בונד 20 עלה ב-0.6%.



האפיק השקלי נסחר במגמה חיובית. התחזקותו של הדולר הקרינה אמנם מעט לשלילה על האפיק, אך הוא הפגין חוסן. כך, בסיכום חודש אוגוסט מדד השחרים עלה ב-0.2%, כאשר השחרים הארוכים (מעל 5 שנים) טיפסו ב-0.3%, הבינוניים (2 עד 5 שנים) עלו ב-0.1% ואילו הקצרים ביותר (0-2) עלו ב- 0.3%. המק"מים עלו ב-0.3% והגילונים עלו בשיעור של 0.5%.



בשוק המט"ח, רשם השקל פיחות בשיעור של 3.5% מול הדולר ותיסוף של 2.2% מול האירו.



על רקע כל הנתונים הנ"ל, השיגה תעשיית קרנות הנאמנות בחודש אוגוסט למשקיעים תשואה חיובית מתונה ביותר בשיעור משוקלל של 0.1%. הקרנות המתמחות במניות חו"ל, ובעיקר האגרסיביות שבהן, בלטו לטובה, על רקע ההתאוששות המסויימת שניכרה בשוקי ההון בעולם ופיחות השקל, והדבר בא לידי ביטוי היטב בטבלת 10 הטובות. לעומת זאת, הקרנות הממונפות בלטו לרעה, כמו גם הקרנות המתמחות במניות רוסיה שסבלו מירידות השערים חדות, על רקע המלחמה בגיאורגיה, והדבר בא לידי ביטוי היטב בטבלת 10 הגרועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully