וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליטה בכלנית-כרמון תועבר לידיו של איציק תורג'מן

אור הירשאוגה

1.9.2008 / 14:12

תורג'מן קיבל אופציות לרכישת 38% ממניות החברה בעבור 11.5 מיליון שקלים. העסקה משקפת לחברה שווי גבוה יותר מסחירותה בשוק

ההודעה על מכירת 38% ממניות חברת כלנית-כרמון לאיש העסקים איציק תורג'מן תמורת 11.5 מיליון שקלים, יצאה בשעה אחת ועשרים של צהרי יום שישי האחרון, מה שהופך את ההכרזה לאחת מן הבולטות בתחרות "ההכרזה הציבורית הנחבאת ביותר" של אוגוסט 2008. היא מתחרה בהצהרת בנק הפועלים על תביעה של 834 מיליון שקלים (יום חמישי 18:37), והצהרתה של אמריקן קולוני על העברת 10,000 אופציות לסמנכ"ל החברה (יום שישי 17:48).

כלנית כרמון כולה נסחרת לפי שווי של 17.9 מיליון שקלים. העסקה אם כך משקפת לחברה שווי גבוה יותר מסחירותה בשוק. השליטה בחברת מיקור החוץ בתחום המחשוב הועברה למעשה בעסקה מידיהם של שמיל בן-טוב ואחותו ויקטוריה בן-טוב לידיו של איציק תורג'מן, מאחר והוא חבר למשה אלון, מנכ"ל החברה, שמחזיק גם הוא במניות החברה.

קבוצת השליטה החדשה בחברה כוללת את תורג'מן ואת משה אלון, המנכ"ל הנוכחי של החברה. יחד הם מחזיקים ב-47.36% ממניות החברה, יותר מ-45% ההכרחיים לשליטה. על פי דיווחים שונים ציין תורג'מן, ששימש בעברו כמנכ"ל חברת הליסינג אלבר, כי אין בכוונתו לבצע שינויים פרסונליים בהנהלת החברה ש"מתנהלת מצוין", לדבריו. כמו כן ציין תורג'מן כי אין בכוונתו למכור את החברה בקרוב.

החברה, שהוקמה ב-1984 לצורך הקמת מרכז תמיכה למיקרוסופט צמחה מאד לקראת שנות ה-2000, אך סבלה מהפסדים קשים עם התפוצצות בועת הדוט.קום ב-2003. הפסדי החברה כוסו בסדרה של עסקאות, ביניהן הפיכת בנק לאומי לשותף בעל 20% במניות החברה בתמורה למחיקת 9 מיליון שקלים בחובה, ומכירת 39% ממניות החברה לבן-טוב בתמורה ל-2 מיליון שקלים.

ברבעון השני של 2008 דיווחה החברה על הפסדים מינוריים של 224 אלף שקלים, זאת לעומת תוצאות כמעט מאוזנות ברבעון הראשון. ההבדל הבולט בהוצאות החברה נובע מעלויות בהוצאות הנהלה שגבוהות בכחצי מיליון שקלים מן ההוצאות ברבעון הקודם. אבי מוסרי, סמנכ"ל הכספים של החברה ציין כי חלק מההפרש בהוצאות נובע מתשלום חד פעמי לחבר דירקטוריון, בגין ייעוץ לצורך רה-ארגון של החברה. בעקבות העברת הבעלות על החברה לא ברור אם הרה-ארגון אכן יצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully