וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט: בתי הקולנוע בישראל מציגים גידול של כ-10% בהכנסות ל-400 מיליון שקל ב-2008

אופיר בר-זהר

1.9.2008 / 15:15

כלכלני החברה: מתחם הסינמה סיטי אחראי לכ-20% מהפדיון הכולל בענף

בענף בתי הקולנוע יש כמעט 70 בתי קולנוע המכילים קרוב ל-300 אולמות, כאשר בישראל קיימים שני שחקנים מרכזיים - תיאטראות ישראל שמחזיקה בכ- 120 אולמות וגלובוס גרופ מחזיקה בכ-110-120 אולמות. מרכז הסינמה סיטי, בבעלות משה אדרי, אחראי לכ-20% מהפדיון הכולל בענף.



"הגידול בהכנסות בתי הקולנוע נובע בעיקר מן הגידול בהיקף הסרטים המוצגים בשנה האחרונה" טוענים כלכלני דן אנד ברדסטריט, ומציינים כי כאשר בוחנים את הענף על פני מספר שנים נמצא שהוא צומח בשיעורים נמוכים יחסית. הצמיחה בהכנסות ב2008 ביחס לשנה שעברה היא חריגה יחסית לאחר שבשנים האחרונות הענף קפא על שמריו ורשם גידול ממוצע של פחות מ2% בשנה. בדן אנד ברדסטריט מציינים עוד כי הענף נתון לתנודתיות הן בשל איכות הסרטים וכמותם והן בגלל עונות השנה, כאשר הקיץ מרובה החופשות מביא להגברת הצפייה בבתי הקולנוע. הרווחיות בענף היא נמוכה, כאשר העלויות המרכזיות הם תשלום עבור הסרטים למפיצי הסרטים, השכרת הנכסים ותשלום משכורות לעובדים.



לטענת החברה, הסיבות לקפאון בשנים האחרונות הוא השינוי שחל בחוויית הצפייה הביתית שנהנית מטכנולוגיות כמו צפייה דחויה ומסכים גדולים שמחירם יורד. סיבות אלה מביאות לפגיעה גם בחנויות המשכירות סרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully