וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC: עשירי העולם עוברים למזומן

רויטרס

1.9.2008 / 16:37

בשל תנאי השוק הקשים בעולם. ראש חטיבת הבנקאות הפרטית בשוויץ של הבנק הבריטי הוסיף כי העשירים בורחים משוקי המניות והאג"ח

רבים מעשירי העולם העבירו את כספם ממניות ואג"ח למזומנים - כך אמר ראש מחלקת הבנקאות הפרטית של HSBC בשוויץ. “במחצית הראשונה של 2008 ראינו שינוי משמעותי בציפיות הלקוחות ובהחלטות ההשקעה שלהם", אמר פטר בראונוולדר, מנכ"ל HSBC פרייבט בנק בשוויץ – החברה הבת של הבנק הבריטי הפונה לאולטרה-עשירים.

"בעומדם מול חששות להתגברות האינפלציה, מחירי נדל"ן תנודתיים ושינויים פתאומיים בשערי מטבע, חלק גדול מהמשקיעים הפחיתו את היקף עסקאות המניות, האג"ח והמוצרים המובנים", אמר בהודעה לתקשורת בז'נבה. הדבר נכון במיוחד עבור לקוחות מאסיה, שם נחלש הביקוש לכלי השקעה מורכבים כמו נגזרים על מניות באופן משמעותי, בתגובה לסערה שפקדה את שוק הפיננסים, הוסיף בראונוולדר.

“בהתאם, מרבית הלקוחות הגדילו את הקצאות המזומנים שלהם, ועבור חלקם, גם את המינוף", אמר. משקיעים ברחבי העולם מנסים למצוא מקום בטוח לחסכונותיהם השנה, אל מול ההאטה הכלכלית העולמית, משבר האשראי שמעיב על השווקים, וזינוק במחירי האנרגיה שמגדיל את החששות מאינפלציה מוגברת.

אלכסנדר זלר, שיחליף את בראונוולדר בתפקידו באוקטובר, אמר כי בהמשך הדרך צפויים החששות מפני האינפלציה להיות גורם מרכזי בקבלת החלטות השקעה. “אני חושש שהרבה נזילות הוזרמה לשווקים על ידי בנקים מרכזיים, במטרה לפתור את משבר האשראי", אמר זלר, לשעבר ראש בנק קנטונאלה וודואז. הוא העלה חששות לגבי אופן הסרת הנזילות מהשווקים, ותהה האם יהיה צורך בהעלאות ריבית כתוצאה מכך.

HSBC פרייבט בנק השווייצי היה עד כה מוגן יותר מיריביו הגדולים בשוויץ – UBS וקרדי סוויס – מפני המשבר במגזר הבנקאות. הבנק מדורג AA על ידי סטנדרד אנד פור'ס, ו-Aa3 על ידי מודי'ס. אך גם החטיבה השוויצית של HSBC דיווחה כי המחצית הראשונה של 2008 הייתה קשה, בגין תנאי השוק. “רמות השיא של התנודתיות במגוון נכסים ושווקים, גרמו ללקוחות לחשוב פעמיים לפני העברת נכסיהם ממוסד פיננסי אחד למשנהו", דיווחה החטיבה.

הנכסים המנוהלים ב-HSBC פרייבט בנק פחתו ב-13%, ל-23.8 מיליארד פרנק שוויצי (21.7 מיליארד דולר), לעומת דצמבר 2007 – הן בשל היחלשות הדולר מול הפרנק, והן בשל תנאי השוק. זרימת ההון החדש נטו לחטיבה הסתכמה ב-6.9 מיליארד פרנק במחצית הראשונה, כשמרבית הכספים החדשים מגיעים מאירופה, המזרח התיכון ואסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • hsbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully