וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיעה שלילית: הקרן הממונפת של נובה סטאר איבדה 30% ביום פקיעת האופציות

יובל מעוז

1.9.2008 / 17:08

מנכ"ל נובה סטאר: המשקיעים צריכים להיות מודעים לסיכון



הקרן הממונפת של נובה סטאר רגילה לרכז את תשומת הלב בתחום קרנות הנאמנות בזכות התשואות הגבוהות שהיא משיגה. אתמול זכתה הקרן למרכז תשומת הלב עקב הישג פחות מכובד: ירידה של 30.4% ביום אחד.



איציק קפטס, מנכ"ל נובה סטאר, מסביר את הצניחה החדה תוך יום: "ביום חמישי היתה פקיעה של אופציות על המעו"ף. ההשקעה שלנו היתה כלפי מעלה, אך השוק הגיב אחרת. בשבוע האחרון היה תיקון בשוק האמריקאי כלפי מעלה, וציפינו שזה ישליך גם על השוק המקומי לפחות לטווח הקצר, אך הדבר לא קרה. השוק ירד חזק וזה מה שהביא להפסד".



הקרן הממונפת של נובה סטאר, המנהלת כיום כ-12 מיליון שקל, היא בעלת תנודתיות גבוהה מאוד ובעלת סיכון גבוה. קפטס אומר כי "אנשים מודעים לסיכון, וכל אחד שמצטרף צריך לקרוא את התשקיף. יש אנשים שמחפשים את ההשקעה הזאת, וקצב הרכישות דווקא עולה. המטרה שלנו היא לא לשחק בתנודתיות - אנחנו מחפשים את הרווח. נכון לחודש זה, ההפסד היה גדול".



קפטס מסביר כי ההחלטה להשקיע בכיוון שורי לשוק נבעה מהשלכה מפעילות השוק האמריקאי: "יש מתאם גבוה בין השוק הישראלי לוול סטריט. אם יש תיקון בשוק האמריקאי זה משפיע על השוק כאן. הפעם השוק הישראלי לא הגיב כמו האמריקאי, ויומיים חיוביים בוול סטריט לא השפיעו לחיוב על ישראל".



הקרן הממונפת של נובה סטאר השיגה מתחילת החודש תשואה שלילית של 51.9%, כשהיא מקדימה שתי קרנות של בית ההשקעות אריגאטו, שהשיגו תשואות שליליות של 12.3% ו-12.1% בלבד.



תשואת הקרן של נובה סטאר לא היתה שלילית כל השנה: הקרן השיגה את המקום הראשון בדירוג הקרנות החצי שנתי עם תשואה של 96.5%. מתחילת השנה השיגה הקרן תשואה שלילית של 13.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully