וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת הודו רומזת על החרפת המאבק באינפלציה: מינתה את הכלכלן דובורי סובאראו לנגיד הבנק המרכזי

סוכנויות הידיעות

1.9.2008 / 19:13

סובאראו, כלכלן בכיר במשרד האוצר, תומך בהעלאות ריבית נוספות כאמצעי למאבק באינפלציה המשתוללת

סובאראו בן ה-59, בכיר במשרד האוצר ההודי ששימש בעבר גם כיועצו הכלכלי של ראש הממשלה מנמוהאן סינג, יחליף את הנגיד הנוכחי יאגא ונוגופאל רדי, שכהונתו תסתיים ב-5 בספטמבר. מרבית הכלכלנים צפו כי הממשלה תחליט להאריך את כהונתו של רדי, בשל ניסיונו הרב כנגיד הבנק המרכזי ב-10 השנים האחרונות.



בחודש שעבר אמר סובאראו כי העלאת הריבית היא הפיתרון הסביר ביותר לעלייה החדה במחירי האנרגיה והמזון, שהובילו את האינפלציה בהודו לרמה הגבוהה ביותר מאז 1992. אנליסטים צופים כי סובאראו ימשיך במדיניות המוניטרית של קודמו, שהעלה את הריבית בהודו ל-9% מאז 2004, אך ישים דגש מיוחד על המאבק באינפלציה.



למרות מאמציה של הבנק המרכזי לבלום את ההאצה באינפלציה, זינק מדד המחירים לצרכן בהודו ב-12.63% בחודש שעבר - העלייה החדה ביותר של המדד מאז שנות ה-90 המוקדמות - לאחר שהממשלה נאלצה להעלות את מחירי הדלק בהודו, בה כחצי מהאוכלוסייה נאלצת להתקיים עם שכר של פחות מ-2 דולר ליום.



כלכלת הודו, הכלכלה השלישית בגודלה באסיה, צמחה ברבעון השני ב-7.9% - הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר שלה מאז 2004 – לאחר שהאינפלציה הגבוהה והעלאות הריבית של הבנק המרכזי הובילו להאטה בצריכה הפרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully