וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחמצה של מגדל נוה צדק

גיא ליברמן

2.9.2008 / 9:30

30%-40% מרוכשי הדירות במגדל העצום הם תושבי חוץ. הדירה היקרה ביותר בפרויקט היא דירת פנטהאוז שנמכרה בכ-19 מיליון שקל

249 דירות שנמכרו במגדל נוה צדק בתל אביב הניבו ליזמים 379 מיליון שקל - כך עולה מנתוני המכירות של חברת אלמוג ים סוף שבנתה את המגדל, ומשווקת בו דירות בארבע השנים האחרונות.

המגדל הוקם ב-2003, כשאלמוג ים סוף שבשליטת איש העסקים אלי פפושדו חתמה על הסכם קומבינציה עם בעלי המגרש, חברת נחושתן. לפי ההסכם, אלמוג היתה זכאית ל-65% מסך התמורות בגין הדירות, ואילו השאר תעבור לבעלי המגרש. מכך עולה כי חלקה של אלמוג מהמכירות הוא כ-246 מיליון שקל. אלמוג השקיעה בהקמת המגדל 200 מיליון שקל, כך שהרווח הגולמי שלה בגין הפרויקט מגיע ל-23%.

הדירה הזולה ביותר שנמכרה בפרויקט היא דירת שני חדרים שנמכרה חודשים ספורים לאחר התחלת השיווק בכ-200 אלף דולר (כ-880 אלף שקל, לפי שער הדולר דאז). הדירה היקרה ביותר בפרויקט היא אחת מדירות הפנטהאוז שנמכרה ב-4.5 מיליון דולר (כ-19 מיליון שקל). במונחים של דירות יוקרה הנמכרות כיום הסכומים אינם מרשימים. לצורך ההמחשה, ניתן לציין את מגדל רוטשילד 1 הסמוך של חברת חבס, שבו הסתכמו המכירות ביותר מ-600 מיליון שקל ממכירת 45 דירות בלבד.

הסיבות לכך שהמגדל אינו מתקרב במחיריו לנתוני המגדלים היוקרתיים האחרים הן השיווק שלו, שהחל בתקופת המיתון שהסתיימה במחצית השנייה של 2004; וכמו כן, הדירות שהוקמו במגדל הן לרוב דירות קטנות של 2-3 חדרים, בעוד שרוכשי הדירות במגדלים מחפשים דווקא דירות גדולות, של 200-300 מ"ר. הטעות הזו נבעה מכך שהצפי של היזמים היה שעיקר רוכשי הדירות יהיו תושבי חוץ שירכשו לעצמם דירות קיט. בפועל, רק 30%-40% מרוכשי הדירות הם תושבי חוץ. במגדל קיימות עדיין חמש דירות שלא נמכרו, אחת מהן היא דירת פנטהאוז שמחירה הוא כ-15 מיליון שקל.

בחברה מודעים לביקורת על עצם בנייתו של המגדל בלב שכונה נמוכה. בכיר באלמוג ים סוף אמר: "אנחנו לא יזמנו את המגדל. אלינו הגיעו בעלי קרקע עם תוכניות מאושרות לבנות מגדל. מצדנו ניסינו לעשות אותו הכי יפה שאפשר ואף עשינו תחרות אדריכלים ובחרנו את המגדל שנראה הכי יפה. אנחנו כיזמים וקבלנים בודקים זכויות ובודקים רווחיות, ונראה לנו שעשינו מוצר יפה. התמורה שהתקבלה היא מעבר לציפיותינו. האשמות לגבי הקמת מגדל במקום שכזה יש להפנות במידת הצורך לעירייה".

מהדו"חות האחרונים של אלמוג ים סוף עולה כי הונה העצמי נכון ל-30 ביוני הסתכם בכ-82.2 מיליון שקל, כאשר בקופתה מזומנים ופיקדונות בסך של כ-50 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully