וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכשתם כרטיס טיסה באליטליה? כך תגנו על עצמכם

עירית רוזנבלום

2.9.2008 / 9:42

ברוב המקרים עדיף לשלם את דמי הביטול ולרכוש כרטיס טיסה חלופי. העבר מלמד כי קשה לתבוע חובות מחברות תעופה זרות שפשטו הרגל

ניסיון העבר מלמד כי קשה מאוד לתבוע חובות מחברות תעופה זרות שפושטות את הרגל - כך אומרת עו"ד סלעית קולר, יועצת משפטית מהמועצה הישראלית לצרכנות.

"באופן תיאורטי ממונה לחברה מפרק או כונס נכסים, ואפשר להגיש תביעות חוב - אך מדובר בחברה זרה, בהתנהלות במערכת משפטית וחוקית שאותה אנחנו לא מכירים ובשפה זרה", אומרת קולר. העצה העיקרית שלה לצרכנים היא לברר כבר כעת על אפשרויות אחרות לטיסות ליעדים שאליהם התכוונו לטוס - ובמקביל לבדוק מהם דמי הביטול שדורשת אליטליה.

"ברוב המקרים עדיף לשלם את דמי הביטול ולרכוש כרטיס טיסה חלופי, מכיוון שהעלויות יהיו קטנות יותר מאלה של רכישת כרטיס טיסה לאחר שנתקעים ללא טיסה בעקבות ביטולה", מוסיפה קולר. "גם במקרים שבהם העלות של דמי הביטול היא 100%, עדיין כדאי לשקול זאת, מכיוון שרכישת כרטיס חלופי עכשיו יכולה להיות זולה יותר ומאפשרת לתכנן את הנסיעה, במקום להיות בלחץ".

צרכנים שרכשו בשבועיים האחרונים מחברות תיירות ישראליות באמצעות הטלפון או האינטרנט כרטיסים לטיסה המיועדת לשבוע ויותר ממועד הרכישה ואמורה לצאת בעוד שלושה ימים או יותר רשאים לבטל אותה תמורת תשלום דמי ביטול של 100 שקל לעסקה. זכות זו חלה על כל עסקת מכר מרחוק וקיימת גם אם סוכן הנסיעות יכחיש זאת בטלפון או אם נאמר בתנאים הכללים של העסקה כי קיימים דמי ביטול גבוהים יותר. כדי לבטל את העסקה בנסיבות אלה, יש לשלוח פקס או הודעת דואר אלקטרוני לסוכן הנסיעות.

"אם מישהו מוכן לקחת סיכון ולרכוש עכשיו טיסה באליטליה, שידאג לשלם רק באמצעות כרטיס אשראי, כדי שניתן יהיה לבטל את העסקה במקרה של ביטול הטיסה בעילה של 'כישלון תמורה'", הדגישה קולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אליטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully