וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שבע שנים: הבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד את הריבית בעקבות ההאטה הכלכלית ביבשת

סוכנויות הידיעות

2.9.2008 / 9:30

הבנק המרכזי האוסטרלי הוריד את הריבית ב-0.25% ל-7%, לאחר שהעלה אותה במארס ובפברואר

הבנק המרכזי האוסטרלי הוריד את הריבית ב-0.25% ל-7%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים. נגיד הבנק, גלן סטיבנס, ציין כי בעקבות הנפילה החדה ביותר במכירות הקמעוניות באוסטרליה באוגוסט, הצניחה בביטחון העסקים וההאטה בשוק העבודה "היה צורך להפוך את הריבית המוניטרית לנוקשה פחות".



סטיבנס הוסיף כי קובעי המדיניות של הבנק המרכזי "ימשיכו לעקוב אחר נתוני האינפלציה ויקבעו את המדיניות המוניטרית לפי הצורך להוריד את האינפלציה חזרה לטווח של 3%-2%. מאז דצמבר 2001, העלה הבנק המרכזי את הריבית ב-3%.



במארס ובפברואר האחרונים העלה הבנק המרכזי של אוסטרליה את הריבית לרמה של 7.25%, בעקבות ההאצה באינפלציה על רקע מחירי האנרגיה והמזון הגואים. מדד המחירים לצרכן באוסטרליה זינק ב-4.5% ברבעון השני של השנה הנוכחית.

ראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד, בירך היום על הורדת הריבית ואמר כי היא תקל במעט על הלווים במדינה. "הפחתת הריבית היא צעד מבורך, אך לא סיבה לחגיגה. נכונו לכלכלה עוד זמנים קשים", אמר ראד.



ממשלת אוסטרליה צפויה לפרסם מחר את נתוני הצמיחה הכלכלית ברבעון השני של 2008. מרבית הכלכלנים צופים כי התמ"ג האוסטרלי האט לצמיחה של 0.4% ברבעון שהסתיים ביוני, לעומת צמיחה של 0.6% ברבעון הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully