וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים מותרים את מחיר היעד על 47 שקל לאסם בהמלצת משקל שוק

TheMarker

2.9.2008 / 10:33

המחיר משקף דיסקאונט של כ-6.3% למניית החברה. שער החליפין ממשיך להעיב על תוצאותיה בחו"ל

לדבריו של האנליסט, ערן יונגר, מהראל פיננסים - צמיחת פעילות החברה בישראל ברבעון זה, תוך העלאת מחירים חלקית, שיקפו את חוזק בסיס פעילותה, שער החליפין ממשיך להעיב על תוצאותיה בחו"ל ורכישת פעילות חדשה מעבר לים צפויה אף להגדיל את חשיפתה לשינויי מטבע.



בהראל פיננסים סבורים כי בתרחיש של האטה כלכלית קיים יתרון לביזור גיאוגרפי ועל כן מהלך זה כדאי לאור היקפו המצומצם של השוק בישראל המגביל את התרחבותה של החברה.



תרומתה של נסטלה ביציאת החברה לחו"ל, בתחומים מסוימים, תרחיב את אפשרויות הצמיחה העומדות בפני החברה ותקטין את רמת הסיכון.



בבית ההשקעות מותרים את מחיר היעד על 47 שקל, דיסקאונט של כ-6.3%, ובהמלצת משקל שוק.



צמיחת פעילות החברה בישראל ברבעון זה, תוך העלאת מחירים חלקית, שיקפו את חוזק בסיס פעילותה, שע"ח ממשיך להעיב על תוצאותיה בחו"ל ורכישת פעילות חדשה מעבר לים צפויה אף להגדיל את חשיפתה לשינויי מטבע.



בהראל פיננסים סבורים כי בתרחיש של האטה כלכלית קיים יתרון לביזור גיאוגרפי ועל כן מהלך זה כדאי לאור היקפו המצומצם של השוק בישראל המגביל את התרחבותה של החברה.



תרומתה של נסטלה ביציאת החברה לחו"ל, בתחומים מסוימים, תרחיב את אפשרויות הצמיחה העומדות בפני החברה ותקטין את רמת הסיכון.

תוצאות מעורבות לרבעון – גידול מרשים בפעילות בישראל ברבעון זה נשחק על ידי תוצאות החברה בחו"ל עקב שער חליפין. עקומת הלימוד במפעלי החברה החדשים בצ'כיה ובשדרות וכן מעבר למרלו"ג החדש עדיין משפיעים על המרווח התפעולי, אשר היה נמוך מהצפי.



ישראל – החברה הציגה גידול של כ-12% במכירות בישראל ברבעון זה, זאת למרות גלגול חלקי של התייקרות התשומות לצרכן. אנו צפויים לראות המשך צמיחה לאור עליית המחירים שביצעה החברה בחודש יולי. בלטו לחיוב מגזר החטיפים שצמח בכ-11.6% (מגזר דומה בחברה שטראוס צמח בכ-8.6%) ומגזר המזון האחר בטמפרטורת החדר, המכיל מזון לא כשר לפסח, זאת על אף עיתוי החג.



חו"ל – מכירות החברה בחו"ל הציגו צמיחה מתונה בשיעור של כ-6.6%, זאת עקב שער חליפין. בניכוי הפרשי מטבע הציגה החברה גידול כמותי של כ-15% במכירות בחו"ל. בבית ההשקעות סבורים כי מכירות טבעול עשויות להיות מושפעות מהאטה כלכלית בחו"ל ועל כן יתכן כי נמשיך לראות פער בין הצמיחה הכמותית לבין התרומה להכנסות.



Tribe - בסיום הרבעון השני דיווחה החברה על כניסה לפעילות בתחום הסלטים המצוננים בארה"ב על ידי רכישת חברת Tribe תמורת כ-57 מיליון דולר. החברה אינה מפרסמת את רווחיות Tribe וכן את אופי פעילותה המתוכנן של אסם בארה"ב (הפצה, יחסי גומלין עם נסטלה ארה"ב וכיו'). על כן לא ניתן להעריך את תרומתה לרווחיות החברה בהמשך ואת אופן פעילותה המתוכן של אסם בארה"ב.



החברה דיווחה אתמול על מכירת הקניין הרוחני של Tribe לחברת נסטלה תמורת כ-16 מיליון דולר ובמקביל רכישת הידע של נסטלה בתחום המזון המצונן, זאת תמורת כ- 2.5% ממחזור המכירות של Tribe (העסקה עדיין כרוכה באישור בעלי המניות).



בבית ההשקעות רואים בכך עדות לחיבורה של אסם לחברה האם ואת מחויבותה של נסטלה לתרום להצלחת אסם בפעילות המזון המצונן בארה"ב. לאור העובדה כי בשנת 2007 היוו מכירות Tribe כ-20.6 מיליון דולר, המהווים כשלושה אחוזים ממכירות אסם, אנו מעריכים כי תרומה משמעותית לתוצאות החברה אינה צפויה בשנתיים הקרובות.



מרווח גולמי - פגיעה במרווח הגולמי שירד משיעור של כ -43.5% ברבעון המקביל אשתקד לשיעור של כ-40.2% ברבעון זה, נבעה להערכת הראל פיננסים הן מהעלאת מחירים חלקית והן ממבצעי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני. אנו סבורים כי החברה תציג שיפור במרווח זה ברבעונים הבאים, זאת לאור ייקור המוצרים וירידת מחיר חומרי הגלם בתחילת הרבעון השלישי.



מרווח תפעולי – החברה הציגה שחיקה במרווח התפעולי משיעור של כ-10.9% (מנוטרל) ברבעון המקביל אשתקד לשיעור של-10.4% (מנוטרל) ברבעון השני. בבית ההשקעות סבורים כי עקומות הלימוד במפעל החברה בצ'כיה ובמפעל הרטבים החדש בשדרות, עיתוי חג פסח (הגורם לסגירת חלק מקווי הייצור) וכן עלויות מעבר למרלו"ג החדש גבו את מחירם ברבעון זה.



מרווח נקי – החברה הציגה ירידה במרווח הנקי משיעור של כ-6.9% ברבעון שני אשתקד לשיעור של כ-6.1% ברבעון הנוכחי. הירידה במרווח הנקי נובעת מעליה בהוצאות המימון עקב עליית שווי אופציית המיעוט בטבעול הצמודה למדד וכן משיעור מס אפקטיבי חריג העומד כ-30%. בבית ההשקעות מעריכים כי שווי אופציית טבעול ימשיך לגדול כתוצאה מגידול בפעילות טבעול, זאת לאור צמיחה בפעילות טבעול בחו"ל וכן מרכישת פעילות חברת Tribe ע"י טבעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully